beantwoord

Heb ik iets fout gedaan?

  • 9 October 2023
  • 3 reacties
  • 90 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Op donderdag 28 september 2023 zijn mijn echtgenote en ik -beiden sinds 9 september trots eigenaar van een Flex Dal Voordeel OV kaart- vanuit Nijmegen via Den Bosch naar Maastricht gereisd. En dezelfde ook weer terug, natuurlijk in de daluren. 
Maar helaas kan ik onze reis nergens terugvinden bij Mijn NS of op de app. Niet onder ‘reisgeschiedenis', niet onder ‘overzicht', niet onder ‘betalen/facturen'. 
We hebben onze OV-pas toch keurig aangeboden bij de scanpalen en zo. Van onze rekening(en) is in die periode ook niets afgeschreven.
Hebben we ergens of op enig moment iets fout gedaan?  

icon

Beste antwoord door Momo 9 October 2023, 14:37

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge

NS doet rustig drie weken over de verwerking van transacties, dus hier hoeft nog niets aan de hand te zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Ason,

Het kan soms enige tijd duren voor de reizen zichtbaar zijn in de reishistorie. Maar meestal staan ze er na een paar dagen wel bij. Soms duurt het (veel) langer. Zie je de reizen ook niet bij de laatste in- en uitchecks? Daar staan ze namelijk meestal wel veel eerder.

Het kan ook zijn dat er met je Mijn NS-account iets niet helemaal goed is, dat wil nog wel eens voorkomen. Je zou even contact op kunnen nemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X, om e.e.a. te laten controleren. Als er inderdaad iets mis is, kunnen zij dit ook voor je herstellen.

Reputatie 7
Badge +3

Als u ook een account heeft bij OV-chipkaart.nl kunt u kijken of de in en uitchecks daar wel staan. Daar zouden ze namelijk wel al gelijk moeten staan. Maak desnoods daar een account.

Zoals al door anderen aangegeven kan het bij NS Flex soms weken duren voor een reis zichtbaar is in de reishistorie. Zelfs had ik eens met Weekend Vrij + dalkorting dat een reis met vrij reizen in het weekend na 3 dagen in de reishistorie stond en een reis met 40% dalkorting pas na 3 weken (ging om een heenreis op vrijdagmiddag en een terugreis net na middernacht nacht van vrijdag op zaterdag). 

Reageer