beantwoord

Hoe betaal ik mijn openstaande facturen?

  • 6 December 2022
  • 2 reacties
  • 393 Bekeken

Ik heb het NS-Flex DalAbonnement factuur binnengekregen, alleen zonder enige betaalwijze. Er stond dat er automatische incassos elke maand zouden gebeuren, alleen deze maand stopte het zomaar, zelfs met voldoende saldo op mijn bankrekening kreeg ik herinneringen om te betalen via email, maar zonder enige optie om te betalen

 

hoe kan ik betalen?

 

icon

Beste antwoord door Laura NS 7 December 2022, 11:40

Bekijk origineel

2 reacties

Welkom op onze NS Community, O.Vrijburg. Jammer dat het dit keer niet goed is gegaan. Ik kan er even mijn vinger niet opleggen, waarom het dit keer niet is afgeschreven, terwijl er voldoende saldo was.

Zodra het niet lukt een afschrijving te doen, krijg je per e-mail een reminder van ons met een betaallink, om de factuur alsnog te voldoen. Let wel dat de afschrijving niet op dezelfde dag als de factuurdatum plaatsvindt. Dat kan binnen een week vanaf die datum nog gebeuren.

Badge +3

Kan het zijn dat je ongeveer een jaar geleden overgestapt bent naar een andere bank?

Dan wordt 13 maanden lang gebruik gemaakt van de overstapservice (dus incasso’s van je oude rekening worden ‘omgeleid’ en lukken gewoon) maar daarna houdt dat op. Helaas wenst NS niet mee te werken aan die overstapservice, dus die blijven van het oude IBAN incasseren.

Het rekeningnummer waarvan geïncasseerd wordt staat op de factuur (laatste 3 cijfers), maar in herinneringsmails staat als het goed is ook een IBAN waar je het handmatig naar kunt overmaken. Voor NS Flex is dat in ieder geval NL14 ABNA 0576 8506 75 vermeld daarbij het factuurnummer 41000×××××××

Een eerste herinnering per e-mail bevat een e-accept (knop) waarmee je direct kunt overmaken (via iDeal).

Reageer