beantwoord

ICE toeslagkaartje niet kunnen gebruiken

  • 6 November 2023
  • 4 reacties
  • 133 Bekeken

Op zondag 5 november naar Amsterdam CS gereisd. Om rustig te kunnen reizen, wilde ik de ICE nemen. 

Vertrek: 12:29 - Arnhem Centraal  - spoor 9 

Aankomst: 13:29 - Amsterdam Centraal  - spoor 7a

In Arnhem mocht ik niet instappen en de trein vertrok.

 

Hoe krijg ik het aankoopbedrag van het toeslagkaartje terug?

icon

Beste antwoord door danhub 6 November 2023, 13:23

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5

U kunt voor restitutie van het bedrag dat u voor de toeslag betaald heeft contact opnemen met de klantenservice via telefoon, chat of social media (X of Facebook).

Reputatie 7
Badge +1

Als je daardoor minimaal een halfuur vertraging opliep, heb je ook recht op GTBV.

Een kennis die zondag in de omgekeerde richting wilde reizen, werd in Amsterdam ook geweigerd. D.w.z. de conducteur riep kort voor vertrek in Amsterdam om dat wegens overbezetting de trein niet zou stoppen in Utrecht en Arnhem en binnenlandse reizigers werden verzocht een andere trein te nemen.

Dat bleek gelogen te zijn: er waren relatief weinig reizigers, er waren nog verschillende ongereserveerde zitplaatsen en de trein (ICE 125) stopte wel degelijk in Utrecht en Arnhem.

Reputatie 7
Badge +1

Als je daardoor minimaal een halfuur vertraging opliep, heb je ook recht op GTBV.

Een kennis die zondag in de omgekeerde richting wilde reizen, werd in Amsterdam ook geweigerd. D.w.z. de conducteur riep kort voor vertrek in Amsterdam om dat wegens overbezetting de trein niet zou stoppen in Utrecht en Arnhem en binnenlandse reizigers werden verzocht een andere trein te nemen.

Dat bleek gelogen te zijn: er waren relatief weinig reizigers, er waren nog verschillende ongereserveerde zitplaatsen en de trein (ICE 125) stopte wel degelijk in Utrecht en Arnhem.

Ik mag toch hopen dat deze conducteur een ernstige berisping krijgt of inmiddels heeft gekregen.

 

Dit is echt totally not dobe. 

Reputatie 5

Als je daardoor minimaal een halfuur vertraging opliep, heb je ook recht op GTBV.

Is lastig bij de ICE voor binnenlandse reizen zonder overstap.

Even gekeken en bij de beschreven reis is de vertraging inderdaad maar 13 minuten (aankomst Amsterdam CS 13:42 i.p.v. 13:29) geweest en heb je behalve vergoeding van de toeslag nergens recht op.

Reageer