beantwoord

Ik heb mijn abonnement gewijzigd, maar dit werd niet doorgevoerd.

  • 27 December 2023
  • 2 reacties
  • 48 Bekeken

Ik ben een uitwisselingsstudent. Omdat ik deze maand de trein niet gebruik, heb ik alleen deze maand gedegradeerd van Dal Voordeel naar Basis. Uiteraard was de 12e de betalingsdatum van de volgende maand (verlengingsdatum), en ik heb mijn abonnement op 11 december gewijzigd en zelfs een bevestigingsmail ontvangen. Als ik nu echter op mijn NS-homepage kijk, zie ik dat het bestaande abonnementsgeld (5,6 euro) in rekening wordt gebracht op het bedrag dat in januari moet worden betaald. Ik heb nog nooit een trein gebruikt, dus waarom gebeurde dit in vredesnaam?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 27 December 2023, 22:22

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi sssss1,

Helaas is die kostenteller op de homepage van Mijn NS al jaren onbetrouwbaar, in het bijzonder na een recente wijziging van het abonnement. Negeer die informatie dus, op je factuur zal het naar alle waarschijnlijkheid goed staan.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Niet op letten inderdaad, bij mij staat er 31 januari maar ik weet zeker dat ik op 9 januari gewoon een (maandelijkse) factuur krijg… 

Op een andere (reserve) account staat bij het tellertje 18 januari, maar daarvan is de factuurdatum de 25e. 

Bij jou zal daar misschien ook een credit staan van 19 cent in december (wegens wisselen naar Basis op 11 december)

Reageer