beantwoord

In- en uitchecken busvervoer en restitutie

  • 1 April 2023
  • 2 reacties
  • 90 Bekeken

Hallo allemaal, ik ben zo te zien niet de eerste met volgend euvel:

 

De bedoeling was een treinrit Hengelo - Schiphol (à 16,02).

 

Ingecheckt in Hengelo (regulier).

 

Vanwege werkzaamheden vervangend busvervoer tussen Almelo en Deventer.

 

Niet uitgecheckt bij reguliere paal, en ook geen mobiele paal gezien (om te herinneren aan in-uitcheck).

 

Na busaankomst te Deventer opnieuw in moeten checken in (ook geen mobiele paal aanwezig/gezien).

 

Hierdoor dus 10,- afgeschreven als instaptarief Hengelo zonder uitcheck te Deventer, hiermee in totaal 23,08 betaald over de reis Hengelo - Schiphol.

 

 

Vervolgens geld terug gevraagd via Mijn-NS inzake gemiste uitcheck Deventer. De merkwaardige uitkomst per e-mail hiervan was dat de reis Hengelo - Deventer aldus NS EIGENLIJK 42,22 had moeten kosten, maar evenwel alleen het instaptarief van 10,- berekend wordt.

 

 

Uit deze claim via Mijn-NS is helaas dus geen teruggave voor het teveel betaalde bedrag voortgevloeid.

 

In goed vertrouwen de klantenservice gebeld, wel eens eerder geld teruggevraagd/gekregen vanwege gedwongen overstap bij werkzaamheden.

 

Na een lange persoonsverificatie en een continu onbegrip over de feitelijkheid van de situatie is uiteindelijk alleen het teveel betaalde bedrag over de rit Hengelo - Deventer uitgekeerd. Hiermee heb ik maar ingestemd aangezien dit blijkbaar de enige administratieve optie was voor de klantenservice medewerker.

 

De voorlopige conclusie is dus dat er alsnog teveel betaald is voor reis Hengelo - Schiphol, nl.: 13,08 + 6,96 = 20,04.

 

De klantenservice lijkt niet te begrijpen dat ik m.i. en naar ik aanneem ook gewoon feitelijk niet meer dan 16,02 zou hoeven betalen voor de rit Hengelo - Schiphol. Waar bovengenoemd bedrag van 42,22 over de rit Hengelo - Deventer vandaan komt is mij tot op heden een raadsel.

 

Bedankt voor het lezen!

 

 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Daniël NS 1 April 2023, 15:31

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6

Hey RPP. Welkom bij de NS Community.

Dit is in mijn ogen geen passende oplossing, excuses voor het ongemak. Ik wil je vragen om nogmaals contact op te nemen met de klantenservice om dit alsnog te laten corrigeren. 

Reputatie 7
Badge +1

Waarom wordt de klant hier weer naar de niet functionerende klantenservice gestuurd?? Voorheen pakte een moderator dan zelf even zo'n post op via een privebericht. Nu wordt de klant weer veroordeeld om contact op te nemen met de klantenservice en dan mag je weer het hele verhaal uitleggen en dan snapt die medewerker het waarschijnlijk ook weer niet.

Het probleem met het busvervoer is al jaren heel erg groot. NS vergeet nog wel eens paaltjes neer te zetten of ze zijn onvindbaar. Ook al eerder geopperd om in de trein bij busvervoer op een gedeelte van het traject uitleg te geven hoe verder te reizen. NS slaat alles in de wind en vind het wel best zo lijkt mij.

Treurig. 

Reageer