beantwoord

Juiste prijs gebruikt?

  • 22 December 2023
  • 3 reacties
  • 91 Bekeken

op 5,9 en 11 december heb ik tussen Amsterdam Bijlmer Arena en Lansingerland Zoetermeer gereisd, alle 3 reizen waren in daluren en/of weekend. Op 9 december werd 8,40 gerekent, de andere 2 dagen 14 euro. Hoe kan ik om een korrektie van de prijs vragen

icon

Beste antwoord door Vareo 22 December 2023, 20:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge

Dit kunt u het beste voorleggen aan de klantenservice. Wij kunnen niet bij uw gegevens.

Reputatie 7
Badge +2

Heb je voor je reis in de daluren ook daadwerkelijk in de daluren ingecheckt? Als je voor 8.56 of 18.26 uur incheckt betaal je namelijk spitstarief ook al reis je in de daluren.

Gezien je voor deze reis om .04/.34 vertrekt zou dat immers best gebeurd kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Heb je voor je reis in de daluren ook daadwerkelijk in de daluren ingecheckt? Als je voor 8.56 of 18.26 uur incheckt betaal je namelijk spitstarief ook al reis je in de daluren.

Gezien je voor deze reis om .04/.34 vertrekt zou dat immers best gebeurd kunnen zijn.

 

Nou, @Daniel , het is na 08.55 en na 18.25, dat scheelt toch echt nog een minuut.

Het is haast niet denkbaar dat bij een geldig abonnement bij inchecken in de daluren het volle tarief wordt berekend, dus TS zou toch de reishistorie eens moeten nakijken in Mijn NS

Hoe kan ik een correctie van de prijs vragen? 

Het beleid van NS is dat een incheckfout niet voor correctie in aanmerking komt. Terecht lijkt me dat NS dat niet doet, want de precedentwerking is dan niet te overzien. U bent zelf verantwoordelijk voor juist inchecken. Ik hou er rekening mee dat de regel dat de inchecktijd geldt en niet de tijd waarop u reist het probleem is. U betaalt alleen vol tarief als u in de spits incheckt, en dat betaalt u tot u weer uitcheckt, ook als uw reis in de daluren plaatsvindt.

 

Op zaterdag en zondag is inchecken in de spits niet mogelijk, omdat deze twee dagen alleen daluren kennen.

Reageer