Kent NS z'n eigen stations niet...


Reputatie 7
Badge +2

Vanmiddag een ritje van Amersfoort naar Utrecht Maliebaan gemaakt, mooie gelegenheid nog een nooit bereisd boogje af te strepen. Dus dacht ook leuk, heb ik ook een check-out op Maliebaan.

Kijk ik net op Mijn NS…

… kent NS zelf dat station blijkbaar niet. In m'n reishistorie op Mijn OV-chipkaart blijkt het station wel geregistreerd. Dus kennelijk is de database van stations op Mijn NS incompleet ofzo…

 


13 reacties

Badge +3

Onmiddellijk contact opnemen met de Klantenservice, want dit is natuurlijk totaal onacceptabel 🤣

Maar goed, Amsterdam Centraal bestaat soms ook niet.

Wie weet komt het nog goed op je factuur… 

Reputatie 7

Ik heb er weleens uitgecheckt en dit station verscheen toen later wel gewoon.

In Mijn NS staan wel vaker vage dingen: geen uitcheck geregistreerd terwijl dat wel zo is en ook zo’n uitcheck “onbekend” heb ik weleens in Mijn NS voorbij zien komen. 

Verder wacht ik al 7 dagen op een vermelding van een retourrit in de reishistorie - deze staat nog totaal niet vermeld. 

GBTV voor deze rit heb ik dus al maar via het online formulier ingediend 😉

Reputatie 7
Badge +2

Wie weet komt het nog goed op je factuur… 

Ik heb geen Flex he, nog gewoon een ouderwetse WeekendVrij op saldo. Van die Flex-rariteiten met laat verschijnende reizen of onbekende stations weet ik, maar op saldo had ik 't nog niet eerder langs zien komen zo.

Badge +3

Ik heb geen Flex he, nog gewoon een ouderwetse WeekendVrij op saldo. Van die Flex-rariteiten met laat verschijnende reizen of onbekende stations weet ik, maar op saldo had ik 't nog niet eerder langs zien komen zo.

Zo kom je nog eens nergens… 🤣

Oud-moderator Klaas-Jan zou zeggen ‘die reizigers worden nooit meer gevonden’, en geld terug € 0,00 krijg je ook niet!

Reputatie 7
Badge +3

Ik meen me te herinneren dat iemand kort geleden een screenprintje plaatste waarbij zowel bij de in als uitchecklocatie onbekend stond. 

Badge +3

Ik meen me te herinneren dat iemand kort geleden een screenprintje plaatste waarbij zowel bij de in als uitchecklocatie onbekend stond. 

Ook prima toch, zolang de rit gratis was (en ov-chipkaart gewoon de transacties kent).

Wel jammer als je niet kunt aantonen dat je vanaf Amersfoort bij het Spoorwegmuseum (Maliebaan) beland bent. Heb je een ritnummer?

GTbV is natuurlijk niet aan de orde.

Reputatie 7
Badge +2

Ik meen me te herinneren dat iemand kort geleden een screenprintje plaatste waarbij zowel bij de in als uitchecklocatie onbekend stond. 

Die heb ik ook gezien, maar dat was een busreis met Flex. Dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.

Reputatie 7
Badge +3

Het zou allebei niet moeten gebeuren, in de reishistorie hoort gewoon altijd de in en uitcheck locatie te staan of je nu Flex hebt of op saldo reist en of het treinreis of een busreis is. En volgens mij is dit iets recents. 

Badge +3

De volgende 

 

Reputatie 7
Badge +2

Inmiddels blijkt NS er achter te zijn dat het onbekende station in m'n reishistorie "Utrecht Maliebaan" heet 😉

Kostte wel twee keer verversen voordat hij überhaupt echt ververste.

Reputatie 7
Badge +3

Ook de niet trein stations kennen ze zo te zien weer. Bij mijn metro ritten van afgelopen zomer was eerst de RET halte Zuidplein onbekend, die hebben ze ook weer gevonden. 

Reputatie 7
Badge +3

En het spellen van stationsnamen blijft ook lastig.

https://twitter.com/KKgrasshopper/status/1650931137085055006

 

Badge +3

Voor een traan van Máxima of zo, donderdag… 🤣

Reageer