beantwoord

Kosten gemiste check uit niet op site mijnNS

  • 20 September 2023
  • 3 reacties
  • 65 Bekeken

Reputatie 7
Badge

Afgelopen week kon ik in een bus door storing niet uitchecken. Via uitcheckgemist.nl kon ik dat keurig corrigeren en inmiddels zie ik in de NS app in mijn reishistorie keurig de oorspronkelijke afschrijving van het instaptarief (gelinkt aan de check in), een restitutie daarvan (gelinkt aan diezelfde check in) en een afschrijving van het bedrag dat ik wel moet betalen (niet gelinkt aan een check in of uit, dit wordt getoond als een reis met gemiste check in en check uit).

Nu komt het: als ik op de site in mijnNS kijk om een declaratie-overzicht samen te stellen zie ik wel die eerste twee transacties, maar niet die derde. Waarom verschillen de app en de site hier? Lopen de data op de site alleen achter of ga ik die derde transactie daar nooit zien? Klopt het dat ik in deze situatie dan nergens een kloppend declaratie-overzicht vandaan kan halen aangezien op ov-chipkaart.nl natuurlijk wel alle transacties staan (en op tijd) maar geen bedragen omdat NS mij als ik een abonnement wil dwingt via hun op rekening te reizen waardoor prijzen bij Translink onbekend zijn?

icon

Beste antwoord door Rory NS 20 September 2023, 11:15

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge

Oh, ter aanvulling want het valt me opeens op. De reizen waarvoor mijn check in in Muziekwijk niet goed is verwerkt toen dat een periode niet werkte (zie https://community.ns.nl/abonnementen-2/in-uit-check-op-almere-muziekwijk-wordt-niet-geregistreerd-81786) worden ook wel in de app maar niet op de site getoond? Toont de site misschien consequent geen transacties zonder check in?

Gek dat dit verschil er is. Het verwerken van transacties kan, zeker als je hebt gereisd met een andere vervoerder dan NS, tot 3 weken duren. Ik verwacht dus wel dat hij uiteindeindelijk toch zichtbaar wordt via de website.

Reputatie 7
Badge

Mijn eerste reis met dat probleem in Muziekwijk was op 28 augustus dus dat is al meer dan drie weken geleden inmiddels. Ik zal voor de wat generiekere conclusie die ik hier trok dan echter wel nog even afwachten tot die reis met herstelde gemiste check uit ook drie weken geleden is. Ik kom hier dan na 5 oktober op terug.

Reageer