beantwoord

Mijn reisgegevens niet bijgewerkt in mijn NS App- en bij de klantenservice wel

  • 30 September 2023
  • 7 reacties
  • 188 Bekeken

Gisteren, 29 september, heb ik een retour reis gemaakt van Bovenkarspepl-Grootebroek naar Hoorn-Kersenboogerd.

Om 13;06 heb ik voor de heenreis ingechecked op Bovenkarspepl-Grootebroek

Om 13:29 heb ik in Hoorn-Kersenboogerd uitgechecked.

Dan ergens tussen 14:00 en 14:30 bij HK weer ingeckecked en ca 14:45 ben ik  weer terug in Bov-Gr. en heb daar uitgechecked.

In mijn account zowel op de PC als in mijn app staat alleen de eerste incheck van 13:06 als laatste genoemd. In mijn smartphone staat met rode letters dat ik zou zijn vergeten uit te checken. Navraag bij de klantenservice leert dat er aan hun zijde bij mij niets open staat.

Soortgelijk bericht heb ik in deze chat ook gevonden maar dat was van een jaar geleden. Is er some weer een storing ergens? MVG.
 

icon

Beste antwoord door Tochjo 30 September 2023, 12:21

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Het is, zeker bij reizen met NS Flex, niet ongewoon dat het dagen duurt voor een reis volledig verwerkt is. Ter controle zou u op www.ov-chipkaart.nl kunnen kijken naar de reishistorie in Mijn OV-chip. Als de transacties daar correct verwerkt zijn, komt het bij NS ook wel goed.

Reputatie 5

Er is geen storing, maar het kan wel enkele dagen duren voordat reizen correct in je reishistorie verwerkt zijn.

Dankjewel. Om misverstanden te voorkomen: Ik werd door de klantenservice naar deze chat doorverwezen.

Badge +3

Ook om misverstanden te voorkomen: dit is de community, waar reizigers geholpen worden door andere reizigers. Wij zijn geen medewerkers van NS. De chat vindt u door op deze pagina te klikken op Chat met NS. U krijgt dan wel een medewerker van NS te spreken.

Op www.ov-chipkaart.nl heb ik net een account aangemaakt en de kaart gekoppeld.

Daarin zie ik nu dat de in- en uitcheckgegevens compleet zijn. Er is nu een ander probleem:

Gisteren heb ik mijn product gewijzigd van Reizen op rekening  trein naar NS Flex Dal Voordeel. In mijn NS App staat dit product gewijzigd maar niet op www.ov-chipkaart.nl. Kan dit kloppen?

 

Reputatie 7
Badge +3

Op www.ov-chipkaart.nl heb ik net een account aangemaakt en de kaart gekoppeld.

Daarin zie ik nu dat de in- en uitcheckgegevens compleet zijn. Er is nu een ander probleem:

Gisteren heb ik mijn product gewijzigd van Reizen op rekening  trein naar NS Flex Dal Voordeel. In mijn NS App staat dit product gewijzigd maar niet op www.ov-chipkaart.nl. Kan dit kloppen?

 

Het klopt dat dal voordeel niet bij ov-chipkaart staat. Abonnementen binnen flex worden niet op de kaart gezet. Als het goed is staat er reizen op rekening.

Badge +3

Op een kaart staat Flex als Reizen op Rekening en welk abonnement daaraan gekoppeld is weet OV-chipkaart niet.

In de NS app kan je het ook niet zien, wel kun je daar een willekeurig abonnement instellen zodat de prijzen voor reisadviezen kloppen.

Als je alleen maar in de NS app (bij Instellingen) Dal Voordeel gekozen hebt kan het zijn dat je dat niet hebt.

Zie Mijn NS (de website), als daar Dal Voordeel staat is het goed. Je zou van die wissel naar Dal Voordeel overigens enkele mailtjes moeten hebben ontvangen.

Reageer