beantwoord

MijnNS

  • 29 August 2022
  • 4 reacties
  • 104 Bekeken

Hallo,

Mijn geboortedatum in MijnNS klopt niet. Wat moet ik doen?

Nog één ding: MijnNS geeft mijn abonnement geldig vanaf 01-09-2022 niet weer na koppeling van de OV-chipkaart. In "Mijn product" is het nu "Reizen op Saldo"...

icon

Beste antwoord door JurgenH 29 August 2022, 12:34

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het wijzigen van je geboortedatum kun je niet zelf, en hiervoor zul je contact op moeten nemen met de klantenservice.

Verder klopt het dat je NS-abonnement nog niet getoond wordt, aangezien het abonnement pas op 1 september ingaat. Zodra je abonnement geldig is, zou het ook getoond moeten worden in Mijn NS.

Reputatie 7
Badge +4

Als de geboortedatum fout is omdat u Amerikaanse roots heeft en de notatie maand/dag/jaar heeft gebruikt, is dat te begrijpen. Bedenk dat reizen met een onjuiste geboortedatum op uw kaart niet mag en de kaart is dan ongeldig. U kunt contact opnemen met Klantenservice om het recht te zetten. Strikt genomen is het frauduleus en misbruik is denkbaar. Persoonlijk komt het me merkwaardig voor als iemand de juiste geboortedatum niet weet op te geven, maar het is wel te herstellen. 

Als de geboortedatum fout is omdat u Amerikaanse roots heeft en de notatie maand/dag/jaar heeft gebruikt is dat te begrijpen. Bedenk dat reizen met een onjuiste geboortedatum op uw kaart niet mag en de kaart is dan ongeldig. U kunt contact opnemen met Klantenservice om het recht te zetten. Strikt genomen is het frauduleus en misbruik is denkbaar. Persoonlijk komt het me merkwaardig voor als iemand de juiste geboortedatum niet weet op te geven, maar het is wel te herstellen. 

Fout in het laatste cijfer ( 1 jaar)...
Ik bestelde de OV-chipkaart voor mijn dochter, dus de kaart heeft haar geboortedatum erop. Dus geen fraude.

Mits je dochter minderjarig is, kan jij contact opnemen met onze klantenservice en het laten aanpassen. Ik ben alleen wel bang dat er dan ook een nieuwe OV-chipkaart moet komen met de juiste gegevens.

Reageer