Ik weet dat dit niet de eerste keer is dat dit onderwerp op het forum komt, maar ik moet jullie wat vertellen, NS heeft aan de website gewerkt, het probleem lijkt opgelost te zijn maar dan slaat de adrescontrole alsnog toe.
Aan NS-Medewerkers: Graag even aan de website-bouwers doorgeven
Ik heb laatst voor een goede kennis een mijnns account aangemaakt, Je raad het al, hij woont in Duitsland en de website was er niet blij mee. Tegenwordig kan je bij Land meer als alleen Nederland kiezen, zelfs Oeganda of Bulgarije of Brasilie is mogelijk. Er komen dan ook netjes velden erbij om Woonplaats en Straatnaam intevullen. Bij postcode staat een 5-cijfrige postcode voor Duitsland en bij Land heb ik Duitsland gekozen. Daarna klikt men op opslaan of verder en dan: Het formaat van de postcode is onjuist Nee NS, in Duitsland zijn er geen letters in de postcode. En waarschijnlijk in andere landen ook niet.
Ik kon het account alleen aanmaken omdat ik wist dat het werkt als je de adresgegevens van NS HQ invult. Dit kan toch niet de bedoeling zijn ?
Nieuwe velden - top geregeld maar laat a.j.b. die postcode huisnummer controle bij alle landen behalve nederland weg !!! Dit kan alleen een IF of CASE aanwijzing zijn en niet moielijk !!
Ik ben trouwens verhuisd. Aangezien ik binnenkort een nieuw ov chipkaart verwacht moet ik mijn adres maar proberen via de klantenservice te wijzigen