beantwoord

Niet mogelijk om persoonlijke ov chipkaart te koppelen met mijn ns

  • 27 June 2023
  • 18 reacties
  • 679 Bekeken

Ik heb op 13 Juni een nieuw ov chipkaart besteld met daarop NS-flex Dal voordeel. Ik heb reeds deze kaart ontvangen maar nu als ik hem probeer toe te voegen aan mijn account in mijn ns krijg ik een fout melding dat dit niet mogelijk is. Dit gebeurt op de PC, IPhone en Android en ik heb het al geprobeerd op verschillende dagen. Op de IPhone is het wel mogelijk om de kaart toe te voegen aan de app wanneer ik niet ingelogd ben. Maar zodra ik inlog en de kaart dan probeer te koppelen aan mijnns account dan krijg ik weer een foutmelding.

 

Ik heb ook al gebeld met de klantenservice maar deze zeiden niets voor mij te kunnen betekenen.

icon

Beste antwoord door Robert B 29 June 2023, 00:38

Bekijk origineel

18 reacties

Hallo Anja K en welkom bij de NS Community,

 

Wat vreemd dat mijn collega's niets voor je konden doen. Welke foutmelding krijg je exact? Heb je de nieuwe kaart ook al gebruikt?

 

De foutmelding is zeer generiek. Het zegt gewoon er is iets fout gegaan. De nieuwe kaart is nog niet gebruikt maar bij mijn andere kaarten was dit nooit nodig om ze te koppelen aan MijnNS. Het probleem is exact hetzelfde als 

Chris F van dit topic ook heeft. Die dit ook zeer recent ondervonden heeft.

Reputatie 7
Badge +3

Heb je in MijnNS gekeken of de kaart misschien al.gekoppeld is?

Badge +3

Tja welkom @Anja K en je hebt al een gerelateerd topic gevonden dus.

Dit is wat uniek. Ik raad je in dit geval aan om toch nog een keer contact op te nemen met de klantenservice in dit geval om te laten controleren of je niet al een ander account hebt waar je OV-chipkaart dan al aan gekoppeld is bijvoorbeeld. Dat zou nog een probleem kunnen zijn. Indien dat ook niet het geval is, ontvang ik graag verder wat meer details in een privébericht.

Je mag @Daniël NS dus een privebericht sturen via deze link.

Nog eentje (zeer recent) dan 

Dit kan (bijna) geen toeval meer zijn, want treft meerdere gebruikers (en hoeveel daarvan melden zich hier?)

Ik krijg mijn persoonlijke ov kaart ook niet gekoppeld. Via de app krijgt ik de volgende foutmelding: onbekende fout met de communicatie met Mijn Ns.

Via de website krijg ik het volgende:

Er is een fout opgetreden

Het is nu niet mogelijk om je OV-chipkaart te koppelen aan je account. Probeer het later nog een keer.

Hallo N.P. en welkom bij de NS Community! Ook in dit geval lijkt het me handig om even contact op te nemen met NS Klantenservice. Dan kan daar even worden gekeken of alles in orde is met je Mijn NS-account.

Ook ik ben al een paar dagen bezig om mijn nieuwe kaart te koppelen, zowel via site als via app, beide zonder resultaat. Contact met de klantenservice heb ik ook al gehad, daar krijg ik als antwoord dat ik het morgen nog maar een keer moet proberen. Ik heb zelfs een nieuw, tweede, account gemaakt maar ook daar krijg ik mijn kaart niet aan gekoppeld.

 

Badge +3

Heb even een kaart verwijderd via de website.

Uitgelogd, ingelogd (kaart was weg). Opnieuw toevoegen geen probleem… 

Een kaart zou je aan elk account moeten kunnen koppelen (alleen kan je er dan weinig mee qua dingen wijzigen of facturen inzien).

Dezelfde kaart zojuist toegevoegd aan een ander account, werkt ook gewoon. De contracthouder krijgt dan een e-mail dat iemand anders de kaart toegevoegd heeft.

 

Nou, bij mij lukt het ook vandaag weer niet. 

Reputatie 6
Badge +2

Hey Meneer E

Wat vreemd dat het nog steeds niet lukt. Ik raad je aan om toch nog even opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice via Twitter of Facebook zodat je een printscreen van de hele pagina (inclusief de internetlink en foutmelding) kunt sturen zodat ze dit door kunnen zetten naar onze IT-afdeling. Dan zullen zij dit probleem oplossen.

Dag Lorena,

Ik ben ondertussen al een week bezig. Zowel via de ns app op mijn iPhone als via de safari browser op mijn MacBook werkt het niet. Ook niet op een Windows pc met Chrome. Twitter en Facebook heb ik (gelukkig) niet. Hier ga ik geen volledig screenshot delen, dan weet iedereen mijn kaartnummer, lijkt mij niet handig. Over twee weken is mijn oude kaart niet meer geldig en kan ik helemaal niet meer met de trein reizen. Graag een oplossing voor die tijd!

Reputatie 6

Helaas kunnen we je hier dus geen directe oplossing bieden Meneer E. Ik raad je aan om een van de andere kanalen dan te gebruiken. 

Een email adres zou heel wenselijk zijn. Telefonisch kan ik geen screenshot delen.

Ik heb net gebeld met de klantenservice en krijg te horen “probeer het morgen nog eens”, dat is natuurlijk geen oplossing.

Helaas kunnen we je hier dus geen directe oplossing bieden Meneer E. Ik raad je aan om een van de andere kanalen dan te gebruiken. 

Ik heb nu alle kanalen geprobeerd Daniël, zonder een oplossing. En nu?

Dit probleem speelt al vele weken en bij veel nieuwe klanten. Bij de Servicedesk weet men van niets, kennelijk wordt dit probleem niet geregistreerd. Dan zal het probleem ook niet gauw worden opgelost.

Badge +3

Verdere info in dit topic 

 

Het is me zojuist gelukt mijn ov chipkaart te koppelen. Na 10 dagen proberen (ook vanmorgen nog) ging het opeens goed.

Reageer