Skip to main content

Ns app geeft aan dat ik niet in- of uitgecheckt heb. Maar in mijn NS kan ik dat niet terugvinden. Er is wel extra geld afgeschreven. Wat moet ik doen?

 

€61,20 is bedrag van Dal voordeel jaarabonnement en €26,50 van keuzedagen.


Goedemiddag Achterdehaesen en welkom bij de NS Community.

De transacties uit november zullen inderdaad abonnementskosten zijn geweest van jouw abonnement. Wat betreft de transactie van gisteren, het lijkt erop dat die nog niet is verwerkt (status ‘in bewerking’), waardoor je nog geen correctie hiervoor kan aanvragen. Dit kan een dag of twee duren.

Ik zou adviseren om na het weekend nogmaals te proberen om de correctie aan te vragen. Mocht het dan nog steeds niet lukken kun je contact op nemen met onze Klantenservice. Mijn collega's kijken dan even mee.


Die (terug)reis van vrijdag vanuit Arnhem komt vanzelf goed. Wel slordig dat de abonnementskosten als ‘reis’ (zonder in/uitcheck) weergegeven worden, want dat zijn helemaal geen saldotransacties.

Voor @Achterdehaesen omdat u zo te zien niet al te vaak en niet al te ver reist zou Automatisch opladen (met 10 euro per keer) een goede optie zijn. Dan kan je altijd reizen zonder saldo laden bij een automaat. Oplaadtransacties worden dan (binnen 15 dagen) afgeschreven via incasso. Er staat nu namelijk zo’n 45 euro aan ongebruikt saldo op de kaart.

Zie https://www.ov-chipkaart.nl/automatisch-opladen

Wat ook nog kan is thuis saldo bestellen via https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-bestellen dat scheelt ook de gang naar een oplaadpunt. Het bestelde saldo wordt dan automatisch op de kaart gezet bij een NS incheck.

Zie https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-bestellen


Reageer