Skip to main content
Antwoord

NS app geeft verkeerd abbo weer

  • April 8, 2022
  • 6 reacties
  • 115 Bekeken

  • Op het juiste spoor

Ik heb een voordeelabbo daluren afgesloten op 18-03. (iets van 2.60 met korting) Het oude weekendabbo is keurig afgesloten met factuur en terugbetaling. Nu staat in mijn NS app de abbo kosten als 34.10. Hoe kan dat?

Beste antwoord door Tochjo

Dat tellertje is notoir onbetrouwbaar, in het bijzonder na abonnementswijzigingen. Dit is al jaren zo en NS weet dat, maar het repareren heeft kennelijk geen prioriteit. Negeer het tellertje. Op de facturen zullen de juiste bedragen komen te staan. En na de volgende factuur, of de factuur daarna, zal het tellertje ook wel weer kloppen.

6 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+4
  • Antwoord
  • April 8, 2022

Dat tellertje is notoir onbetrouwbaar, in het bijzonder na abonnementswijzigingen. Dit is al jaren zo en NS weet dat, maar het repareren heeft kennelijk geen prioriteit. Negeer het tellertje. Op de facturen zullen de juiste bedragen komen te staan. En na de volgende factuur, of de factuur daarna, zal het tellertje ook wel weer kloppen.


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • April 8, 2022

Hallo cms en welkom bij de NS Community,

 

Spijtig dat je het verkeerde bedrag ziet staan. Onze technische afdeling is er al een tijdje druk mee bezig en is deze week met een update gekomen. Hopelijk werkt vanaf nu alles wel naar behoren. We verwachten in ieder minder signalen omtrent de kostenteller.


Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • April 8, 2022

Ik zie nu wel het goede bedrag staan, maar mijn eerstvolgende factuur is nog op 30 mei. 30 april zou meer voor de hand liggen. Ik vraag me af wat er de reden voor is.


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • April 8, 2022

Durf ik niet te zeggen, maar ik ben blij dat we een oplossing ervoor hebben gevonden.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • April 8, 2022

Durf ik niet te zeggen, maar ik ben blij dat we een oplossing ervoor hebben gevonden.

Bij mij kloppen beide niet, factuurdatum is de 27e en ik heb Flex Dal Voordeel voor € 2,50 op deze kaart.

Voor een andere account (factuurdatum 8 april staat er, maar nog niet gekregen) klopt het ‘wel’.

 


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • April 8, 2022

De melding van datum voor de eerst volgende factuur klopt al een tijdje niet, bij mij staat nu ook 30 mei terwijl ik in mijn account 2 kaarten met Flex heb, 1 met factuurdatum de 15e en de ander de 1e van de maand. Vorige maand was de melding eerstvolgende factuur 30 april, de maand daarvoor maart, het schuift dus wel iedere keer een maand op maar blijft onjuist. Dit is al minstens zo sinds december, misschien wel langer.