NS app werkt niet | NS Community
beantwoord

NS app werkt niet

  • 25 February 2022
  • 15 reacties
  • 880 Bekeken

Ik kan niet inloggen op mijn ns in de app op normale website lukt het wel. Is al de 2e dag wachtwoord vergeten al paar keer geprobeerd.

icon

Beste antwoord door Laura NS 25 February 2022, 11:27

Bekijk origineel

15 reacties

Welkom op onze NS Community, D.D.Frans. Vervelend dat dit niet lukt. Het zijn dezelfde gegevens als via de browser, waarmee je inlogt in de app. Wat zie je precies als je probeert in te loggen?

Reputatie 7
Badge +1

Ik krijg in de NS app een melding dat inloggen in de app op dit moment niet mogelijk is:

Ik vermoed dat het daardoor niet helemaal goed gaat.

Eh, ja duidelijk inderdaad. Dat zegt me ook dat ze er achter de schermen hard mee bezig zijn het op te lossen. Komt vast snel goed!

Hetzelfde probleem als 3 maanden geleden. Ik kan wel inloggen op de ns website, maar niet een login koppelen aan mijn NS OV-chipkaart in de NS app. Wel kan ik deze OV-chipkaart scannen. Als foutmelding bij het inloggen krijg ik” “Er gaat wat mis, probeer het later nog een keer”.  Drie maanden later is het probleem niet opgelost. Ik heb ook een zakelijke NS kaart en daar was inloggen wel mogelijk.

Reputatie 7
Badge +1

Ik vermoed dat er wat fout gaat in jouw NS-account. 

Neem hiervoor even contact op met de klantenservice, dan kunnen ze even meekijken met wat er fout gaat.

De app werkt wel, maar Mijn NS niet. Werke eerder wel, met uitzondering van door een aantal keer landelijke storing.Kon daardoor vandaag geen klassewissel uitvoeren en miste daardoor een trein, omdat de enige optie dan is de klantenservice te bellen. Kan daarvoor geen mogelijkheid gemaakt worden dat je dit op een kaartautomaat ook kunt doen of door de klantenservice op het station? Dit is iig erg gebruiksonvriendelijk.

Reputatie 3

De app werkt wel, maar Mijn NS niet. Kon daardoor vandaag geen klassewissel uitvoeren en miste daardoor een trein, omdat de enige optie dan is de klantenservice te bellen. Kan daarvoor geen mogelijkheid gemaakt worden dat je dit op een kaartautomaat ook kunt doen of door de klantenservice op het station? 

Nee. Volgens mij is de enige mogelijkheid om 2e klas te blijven reizen of alternatief vervoer te zoeken.

Badge +3

Bij een kaartautomaat heb je met NS Flex niets te zoeken, maar bij een servicebalie op het station zou een klassewissel in principe wel kunnen.

Je zou ook nog gewoon 1e klas kunnen gaan zitten en bij controle uitleggen dat de app niet werkt en je dus geen Klassewissel kon doen.

Krijg je dan alsnog een correctie dan zou je die later ook nog kunnen aanvechten, aannemende dat de storing bekend is. Overigens werkt het bij mij via de website wel.

Reputatie 3

Je zou ook nog gewoon 1e klas kunnen gaan zitten en bij controle uitleggen dat de app niet werkt en je dus geen Klassewissel kon doen.

Goede suggesties, maar helaas een nogal onwaarschijnlijk scenario.

Allereerst moet er controle plaatsvinden en ten tweede moet de conducteur of V&S-medewerker er begrip voor hebben dat de techniek de reiziger vrijwel dagelijks in de steek laat. Ik kan me niet voorstellen dat deze twee gebeurtenissen op dezelfde trein plaatsvinden.

Ik heb het in ieder geval in nog nooit meegemaakt.

De NS app op mijn iPhone 13 werkt niet, nu zelfs ook de reisplanner niet. Wat is hiervan de reden?

Ik heb de app al opnieuw geinstalleerd, ook mijn NS werkt niet op de iPhone, geen gegevens over transactie. geen klasse wissel etc

Reputatie 6

Is de app compleet niet te openen? Als je een error melding ziet, zou je deze door willen geven? Met wat meer informatie kan ik een melding voor je doorzetten Jannemiek.

Badge +3

De Reisplanner in de app zou gewoon moeten werken als je een internetverbinding hebt.

Voor de rest is alles stuk inderdaad (Transacties/Reishistorie, Klassewissel en Samenreiskorting) maar via de Mijn NS website werkt het wel.

De NS app werkt dus maar gedeeltelijk, in ieder geval doet de reisplanner het niet, maar  Mijn NS Transacties Reishistorie Klassewissel en Samenreiskorting werkt ook niet. Op de website werkt alles wel, ook Mijn NS is volledig in te zien. Gistermiddag met Klantenservice NS gebeld, men herkende het probleem, mogelijk zou een en ander dinsdag beter kunnen werken. Ik zal al blij zijn als de Reisplanner weer werkt.Waarschijnlijk wil men in de NS app te veel gegevens kwijt, de problemen zijn bij mij pas begonnen toen ik over ben gegaan naar NS Flex!

Ik hoop dat het opgelost kan worden.

Badge +3

Ik hoop dat het opgelost kan worden.

Dat de Reisplanner in de app niet werkt heeft niets met NS Flex te maken, maar die opties voor Klassewissel en Samenreiskorting wél (want die zijn er niet eens als je geen NS Flex hebt).

Alternatieven zijn de apps van 9292 of Rijdendetreinen.

Ik weet dat er alternatieve apps zijn, maar ik ben een beetje verknocht aan de NS reisplanner😄De reisplanner werkt weer in de NS app. De widgets in de NS app in de omgeving Mijn NS werkt nog niet optimaal, maar is goed in te zien via de website. Voorlopig laat ik het hierbij, ik wens de ICT-ers die betrokken zijn bij de NS app en de omgeving Mijn NS veel sterkte en succes. 

Reageer