beantwoord

NS flex upgrade storing

  • 1 March 2023
  • 7 reacties
  • 231 Bekeken

Reputatie 2

Beste NS, ik heb een NS flex abonnement, ik wil graag een upgrade doen naar de 1e klas, de app staat dit niet toe. Er staat: "Je reist momenteel 2e klas. Klassewissel is momenteel niet mogelijk. Je kunt tot 15 minuten na inchecken van klasse wisselen.”

 

Deze melding krijg ik al een aantal dagen. Ik zit nu thuis en ik heb gisteren rond 18:00 uitgecheckt. Ik heb de NS Chat geprobeert, maar die crasht ook.

 

Kan dit probleem aub, graag, please, opgelost worden?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 1 March 2023, 11:36

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi MevrMo,

Balen dat je hier al zo lang last van hebt! Ik vrees dat er bij jouw account iets mis gaat. Het wijzigen moet namelijk lukken zonder problemen. Momenteel is hier ook geen storing van bekend. Heb je de app geüpdate en al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Als dat het probleem niet oplost, wil ik je vragen om contact op te nemen met onze klantenservice. Je kan het probleem dan voorleggen zodat er een IT-melding aangemaakt kan worden. De beste manier is dan om via Twitter of Facebook contact op te nemen zodat je ook direct een print screen kan meesturen.

Reputatie 2

Bedankt voor je reactie Lorena. Hoe kunnen problemen structureel opgelost worden? De klantenservice mensen missen kennis en nemen problemen niet serieus, waardoor er geen oplossing komt. Ik heb al meerdere keren contact met klantenservice opgenomen. Zoals gisteren, waar ik niet eens een persoon te spreken krijg.

Reputatie 2

Om verdrietig van te worden het niveau van de service, Blijkbaar wil de NS problemen niet oplossen als smeken ook niet helpt. Hoe is het om voor de NS te werken en dat dit is wat je doet?

Badge +3

De app heeft wel vaker moeite met het tonen van de reisklasse, dus het niet kunnen wisselen zal daar wellicht mee te maken hebben.

Via de Mijn NS website lukt het dan meestal alsnog.

Reputatie 2

De app heeft wel vaker moeite met het tonen van de reisklasse, dus het niet kunnen wisselen zal daarmee wel mee te maken hebben.

🤗Via de Mijn NS website lukt het dan meestal alsnog.

 

Bedankt Robert, daar kan ik wat mee. Ik zie op het dashboard inderdaad de optie om van klasse te wisselen.

 

Ik heb het net getest, ik zit thuis op de bank en de app zegt foutief dat ik niet van klasse mag wisselen (weer). Via de website lukt het wel:

 

Bedankt Robert voor het leveren van een betere service dan de NS! 🤗 👍

Conclusie: gebruik de app niet, de NS ondersteunt deze niet.

Badge +3

Graag gedaan.

Wijzigen naar 1e klas is met terugwerkende kracht van 15 minuten (de wijziging is dus blijkbaar om 19:38 gedaan). Handig als je een drukke trein treft en 1e klas wilt reizen.

Bij (terug) wijzigen naar 2e klas geldt die 15 minuten niet (ook al staat in de voorwaarden van wel), dus dat kan je het beste doen voorafgaand aan een reis/overstap.

Edit: oh wacht, daarover had je 9 maanden geleden een topic geopend.

Reputatie 2

De app heeft wel vaker moeite met het tonen van de reisklasse, dus het niet kunnen wisselen zal daar wellicht mee te maken hebben.

Via de Mijn NS website lukt het dan meestal alsnog.

Beste NS, het is niet meer mogelijk om met NS Flex abonnement te upgraden: de app doet het niet (nog steeds niet) en de optie is op de website verdwenen!

 

Het is ook niet mogelijk om te downgraden, zie andere topics. Wat voor andere opties zijn er om van mijn abonnement gebruik te maken?

 

Hopelijk kan dit eens opgelost worden, dit probleem speelt al jaren en klachten verdwijnen bij de NS zonder bericht blijkbaar in de prullenbak.

Reageer