beantwoord

Onterecht Correctietarief Na aankomst A'dam CS via Parijs

  • 27 July 2023
  • 3 reacties
  • 83 Bekeken

Hi,

Ik heb het A'dam station verlaten om wat te eten, na terug te komen vanuit Parijs.

Hierdoor is er 12 euro afgeschreven.

Daarna ben ik mijn reis verder gegaan via A'dam.

Blijkbaar moest ik een overstap paaltje gebruiken?

Is het mogelijk om het geld terug te vragen? Via de manier die Mijn NS aanbiedt kan ik mijn vertrekstation (Parijs) niet aangeven. Dus daar kom ik niet verder.

icon

Beste antwoord door Tochjo 27 July 2023, 16:12

Bekijk origineel

3 reacties

Op wat voor ticket reisde u toen u uit Parijs kwam?

Badge +3

Op station Amsterdam Centraal staan paaltjes op de perrons voor reizigers die overstappen van een internationale trein op een binnenlandse trein of omgekeerd. Inderdaad kunt u in het vervolg het beste even daar inchecken en vervolgens bij de poortjes weer uitchecken als u het station wil verlaten. Uitchecken zonder ingecheckt te zijn kost, zoals u gemerkt hebt, het instaptarief.

Ik raad u aan uw situatie even rechtstreeks aan de klantenservice voor te leggen om het correctietarief terug te vragen. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reputatie 7
Badge +1

Op station Amsterdam Centraal staan paaltjes op de perrons voor reizigers die overstappen van een internationale trein op een binnenlandse trein of omgekeerd. Inderdaad kunt u in het vervolg het beste even daar inchecken en vervolgens bij de poortjes weer uitchecken als u het station wil verlaten. Uitchecken zonder ingecheckt te zijn kost, zoals u gemerkt hebt, het instaptarief.

Nog beter is het om je complete reis in 1 keer te boeken. Dat kan soms ook goedkoper zijn dan te splitsen, aangezien de aansluitende NS-tickets dan een maximumprijs hebben. Daarmee heb je dan geen chipkaart meer nodig.

Reageer