Onterechte kosten

  • 29 October 2022
  • 3 reacties
  • 99 Bekeken

Goedendag heer, mevrouw,

In Amersfoort heb ik een tijdje de trein genomen richting Berlijn. Nu zie ik in mijn laatste factuur dat ik hiervoor over twee dagen 3x een bedrag van €12 heb moeten betalen, terwijl ik alleen met de trein van Amersfoort Schothorst naar Amersfoort ben gegaan en een aantal dagen daarna van Amersfoort naar Amersfoort Schothorst. Waarschijnlijk heb ik onwetend ingecheckt om door de paaltjes te komen. Hetzelfde geldt voor de terugreis een aantal dagen later. Ik had zelf al retourtickets voor de ICE internationaal. Het lukt me op geen enkele manier om het bedrag terug te vorderen. Graag hoor ik hoe dit precies in zijn werk gaat. 

Vriendelijke groet,

Stefan Groot


3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Begrijp ik goed dat je van Amersfoort naar Berlijn bent gereisd? Dan had je de poortjes kunnen passeren met je internationale vervoerbewijs. 
https://www.nsinternational.com/nl/tickets/internationaal-reizen-en-poortjes-openen

Ik zou contact opnemen met NS Klantenservice om dit verder te laten uitzoeken en teveel betaalde bedragen terug te krijgen.

Reputatie 7
Badge +2

Ik begrijp uit de post van TS dat hij op zijn chipkaart van Amersfoort Schothorst naar Amersfoort Centraal gereisd is en vanaf Amersfoort Centraal een internationaal ticket had.

Een correctietarief van 12 euro is voor een reis zonder in- of uitchecken met kortingsabonnement, dus TS zal de poortjes op Schothorst gepasseerd zijn, maar niet hebben ingecheckt (of uitgecheckt op de heenweg) bij een paaltje op het perron. Dat moet inderdaad via de klantenservice gecorrigeerd worden.

Reputatie 7
Badge +1

Verder is het doorgaans het beste om je internationale kaartje voor het hele traject te kopen, dan heb je geen gedoe met chipkaarten. Dus Amersfoort Schothorst - Berlijn in 1 keer. Voor een (Super)Sparpreis van DB is de prijs doorgaans ook gelijk aan van/naar Amersfoort Centraal.

Reageer