beantwoord

OV fiets kosten niet zichtbaar?

  • 5 September 2022
  • 1 reactie
  • 256 Bekeken

Hallo! Ik heb begrepen dat de kosten voor een OV fiets niet van je OV chipkaart worden afgehaald maar dat je hier een factuur voor krijgt. Na even zoeken vond ik dat je deze kosten kan terug vinden in het betaaloverzicht op MijnNS. Nou heb ik 04-09 van een OV fiets gebruik gemaakt en zijn deze kosten niet terug te vinden. Ik heb alles geprobeerd goed te doen, en op instructie van de medewerkers de fiets bij het achterlaten op slot gezet. Dit zou volgens hun automatisch de huur beeindigen. Omdat ik de huurprijs nergens kan terug vinden maak ik mij nu natuurlijk zorgen of ik de fietshuur wel correct heb beeindigd en dat de huur nu niet gewoon doorloopt?

icon

Beste antwoord door Daniel 5 September 2022, 06:20

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +2

De factuur krijg je natuurlijk niet onmiddellijk, dat duurt nog minstens een maand. Maar je OV-fietsrit is normaal wel gelijk in je reishistorie te zien, mits je OV-chipkaart daar al gekoppeld is.

In de NS app kan je eventueel onder "Mijn NS" ook de OV-fiets ritinformatie activeren. Dan zie je direct na inleveren of dat allemaal goed gegaan is en de rit is afgesloten.

Reageer