beantwoord

Overzicht reiskosten komt niet overeen met prijzen bij transacties.

  • 6 November 2023
  • 2 reacties
  • 109 Bekeken

Sinds kort gebruik ik de NS app, omdat ik een Flex Dal Vrij abonnement heb. Het viel mij op dat de prijzen die bij 'Transacties' staan, in totaal niet overeenkomen met het bedrag dat onder 'Reiskosten' staat, als ik al mijn reizen van november bij elkaar op tel.

Want als het goed is zouden de kosten van 1-11 t/m 30-11 moeten zijn, toch? Dat is ook waar je een factuur van krijgt. Of komt dit niet met elkaar overeen?

Wanneer ik mijn transacties handmatig bij elkaar optel, kom ik op €73,31 uit. Onder 'Reiskosten' staat €105,12.

Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven?

icon

Beste antwoord door Momo 6 November 2023, 19:10

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dat tellertje klopt vaak niet, en al helemaal na een abonnementswissel.

Ook de vermelde datum van volgende factuur klopt vaak niet, daar staat bij mij 30 december terwijl ik zeker weet dat ik 9 november en 9 december mijn maandfacturen krijg.

Voor de rest kan het bij Flex even duren voordat je transacties in het overzicht komen te staan, dus het kan zijn dat er nog e.e.a. ontbreekt aan reizen in de spits of bus/tram/metro, terwijl die reizen al wel bekend zijn bij NS.

Wacht je factuur af, die zal hoogstwaarschijnlijk wel kloppen.

Reputatie 7
Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dat tellertje klopt vaak niet, en al helemaal na een abonnementswissel.

 

Het tellertje klopt vooral niet wat betreft abonnementskosten, voor de reiskosten zouden ze wel moeten kloppen.

Voor de rest kan het bij Flex even duren voordat je transacties in het overzicht komen te staan, dus het kan zijn dat er nog e.e.a. ontbreekt terwijl de reizen al wel bekend zijn bij NS.

Het kan inderdaad langer duren voor de reizen zichtbaar zijn in de reishistorie en daardoor ook later worden meegenomen voor de factuur. Stel dat je factuurdatum de laatste dag van de maand is (dus voor oktober de 31e) en je hebt op 28 oktober een reis gemaakt maar die was misschien pas 2 november zichtbaar in je reishistorie, dan is die niet meegenomen op de factuur van oktober, maar komt op die van november. Dan zijn de verwachte reiskosten voor de november factuur hoger dan wat je tot nu toe aan reizen in die maand gemaakt hebt.

Je zou het zelf kunnen controleren door je factuur van oktober te vergelijken met je gemaakte reizen in oktober. Staan er op oktober factuur sommige reizen niet bij, dan komen die alsnog op de november factuur. 

 

Reageer