beantwoord

Reishistorie in MijnNS verschilt tussen app en website

  • 23 April 2022
  • 9 reacties
  • 579 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2

Bij toeval viel me vanavond op dat de reishistorie die ik via de NS-app te zien krijg verschilt van de reishistorie die ik te zien krijg als ik op de website inlog. Hoe kan dat? Want zelfs als het niet direct bijgewerkt is zou je toch minstens verwachten dat beide bronnen identiek zijn als je ze op hetzelfde moment bekijkt.

Reishistorie via de website
Reishistorie via app

Overigens sloeg de reishistorie iets eerder, toen ik nog niet in de gelegenheid was er op een PC naar te kijken, helemaal nergens op met de check-in in Zwolle die zelfs twee keer getoond werd.

icon

Beste antwoord door Robert B 23 April 2022, 19:36

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3

Er is al een paar dagen (een week?) het nodige aan de hand met de Reishistorie.

De app zou in ieder geval je laatste NS transactie(s) moeten tonen -en doet dat dus ook- maar meer niet… Komt wel goed, geduld en het middelt zichzelf wel uit 😒

Ook vaak dubbele transacties voor OV-fiets (eentje met een onzinnig tijdstip met het juiste bedrag en een andere met de juiste tijden en als bedrag € 0,00)

Reputatie 7
Badge +2

Die dubbele OV-fiets transacties heb ik al zowat een jaar erin staan ja. Dat wordt nog niet eens alleen in MijnNS dubbel getoond: bij contact met de klantenservice om een rit af te sluiten kreeg ik een tijdje terug meermaals de vraag of ik wist dat ik ook nog een rit in november open had staan (was niet zo, het was zo'n dubbel vermelde transactie waarbij die met de onzinnige tijdstippen incompleet was).

Daarvoor keek ik eigenlijk ook in MijnNS: of m'n OV-fietsrit van vandaag goed afgesloten was, maar die staat er nog niet in.
De eerste keer dat ik keek stond er twee keer de check-in om 18.08 in Zwolle én m'n check-uit in Amersfoort om 18.56, alledrie met de vermelding “niet in-/uitgecheckt”. Dat was dus helemaal een zooitje...

Badge +3

De NS app heeft nu wel wat extra opties voor OV-fiets… met wat taalfoudtjes.

Haal meer uit de NS app! Log in met Mijn NS… (maar dat ben je al wanneer je dat ziet?!) 🤣

Oke, inloggen dan maar (was ik dus al)

Goh, ik ben Robert inderdaad!

Bij ‘overslaan’ (er is geen andere optie) alsnog het hele circus.

Die 6996 is mijn favo kaart, dat wisten jullie al dus waarom opnieuw instellen?

 

Reputatie 7
Badge +2

Waar zitten die opties dan? Ik zie die opties waarvan jij een screenshot toont nergens.

Badge +3

Waar zitten die opties dan? Ik zie die opties waarvan jij een screenshot toont nergens.

Ik start de NS app op, klik op Meer en krijg van alles te zien (zonder in te loggen trouwens, dat gaat dan via Mijn NS, de bovenste ‘knop’)

Instellingen zegt mij dat ik versie 6.27.1 - 8538p heb (Android)

Van de optie ‘Overlast of agressie melden’ hoef je je overigens niet veel te te verwachten, want dat wordt meestal afgedaan met ‘eigen verantwoording, spreek je medereizigers er op aan, of zoek de conducteur maar op’.

Maar goed, het ging over het ‘probleem’ dat je Reishistorie vaak niet klopt. 😴

Reputatie 7
Badge +1

Je hebt sowieso een bijzondere versie van de app, want ontwikkelaarsopties? Het OV-fiets onderdeel is hier ook nog niet te zien, maar ik ben een versie eerder: versie 6.26.2 - 8365p.

Bij mij worden nu slechts de laatste twee reizen (heen en terugweg) getoond in de app. Alle andere reizen komen als ik filter op bijvoorbeeld maart heel even in beeld, maar zodra ik ga scrollen verdwijnt alles en kan ik niks meer. 

Opvallend is dat als ik bijvoorbeeld filter op “Vergeten check-in/check-out” krijg ik wederom de laatste 2 reizen te zien. Hetzelfde gebeurt als ik op “Opwaarderen” filter.

Badge +3

Oh ja, ik heb de NS Bèta app maar dat zou voor Reishistorie niet uit moeten maken lijkt me.

Er is ook nog de NS Lab app, die er heel anders uitziet. Die zou je ook nog kunnen proberen.

Reputatie 7
Badge +2

Ik zag vanmorgen dat de huidige versie van de normale NS app nu ook de optie voor OV fiets ritinformatie heeft (al dacht ik er pas aan toen ik m'n OV fiets alweer ingeleverd had, dus nog niet kunnen activeren).

De reishistorie is echter na deze update nog net zo stuk als voorheen.

Reputatie 7
Badge +1

Na de update kan ik in ieder geval wel zien dat de reisinformatie stuk is.
In plaats van: “Geen transacties gevonden”, staat er nu: “Onbekende fout met de communicatie met Mijn NS”.

Geen communicatie met NS, maar wel iets betere communicatie vanuit NS… 🙄

 

Overigens wel een bijzonder geval hier: Als ik de app sluit (op homeknop drukken), en dan weer open haalt ie wel de reishistorie op. Sluit ik de app helemaal (ook uit recente apps) dan krijg ik na het openen opnieuw de foutmelding.

Als ik op alle transacties klik, krijg ik slechts de laatste rit te zien. Ga ik de pagina dan verversen, dan is alles er wel opeens, maar wel weer de communicatie-foutmelding.

Reageer