beantwoord

samenreis korting niet te vinden

  • 26 October 2023
  • 3 reacties
  • 89 Bekeken

hallo, ik heb een flex dal uren abonnement en nu wil ik de ov kaart van mijn dochter van 12 registeren zodat zij met mij samen kan reizen met 40% korting.

volgens de de NS website moet ik naar “start paginga / reisvoorkeuren van het abonnement en daar de gegevens achterlaten.

De reisvoorkeuren optie kan ik niet vinden op de mijn NS site, waarschijnlijk kijk ik niet goed, maar zou iemand mij een tip kunnen geven waar ik deze optie kan zien?

alvast bedankt! 

Arjan

icon

Beste antwoord door mrfreeze 26 October 2023, 13:07

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi ArieH77,

Reist je dochter op saldo? Dan moet ze de Samenreiskorting bij een kaartautomaat activeren.

Alleen als ze een Flex Basis, Flex Weekend Voordeel of Flex Weekend Vrij-abonnement heeft, is er een optie in Mijn NS om de Samenreiskorting te activeren.

Zelf hoef je als abonnementhouder niks te activeren.

Badge +3

De persoon die met u mee wil reizen, in dit geval uw dochter, moet Samenreiskorting activeren. U als abonnementhouder hoeft zelf niets te doen.

Uw dochter kan op een van de volgende manieren met Samenreiskorting met u meereizen:

  • Als zij een OV-chipkaart zonder NS Flex heeft, dan kan zij voorafgaand aan de reis bij een kaartautomaat het product Samenreiskorting en voldoende saldo laden. Als in de daluren wordt ingecheckt, zal bij uitchecken de ritprijs met korting in rekening worden gebracht.
     
  • Als zij een persoonlijke OV-chipkaart met NS Flex heeft, dan kan zij voorafgaand aan de reis in de app of Mijn NS Samenreiskorting activeren. Als in de daluren wordt ingecheckt, zal de ritprijs met korting worden gefactureerd.
     
  • Een e-ticket met Samenreiskorting (enkele reis of dagretour) kopen. Hiermee mag uw dochter in de daluren reizen (let op: het tijdstip van reizen is dus bepalend, niet het tijdstip van “inchecken", want dat kan niet met een e-ticket).

Op www.ns.nl/samenreiskorting leest u alle informatie hierover.

Wellicht ten overvloede: als u alleen met NS reist, de reis geheel in de daluren plaatsvindt en het een langere reis is, dan kan een Jongeren Dagkaart voor uw dochter goedkoper zijn.

Bedankt voor de duidelijke uitleg mrfreeze en Tochjo!🙏 Deze informatie ben ik niet tegen gekomen op de website! nogmaals dank voor jullie snelle uitleg. ik ga het van het weekend gelijk even uitproberen. fijne avond! Arjan 

Reageer