beantwoord

samenreiskorting

  • 5 May 2023
  • 7 reacties
  • 159 Bekeken

Goedemiddag. waarom kan ik de samenteiskorting op mijn ns pagina niet inschakelen, het is weg.

icon

Beste antwoord door Robert B 5 May 2023, 20:52

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Svetlana,

Ik zie het er bij mij inderdaad ook niet meer bij staan. Zou zomaar een storing kunnen zijn.

(of NS is eindelijk wakker geworden en heeft de optie weggehaald bij abonnementen waar het zinloos is. Met Dal Voordeel krijg je sowieso al korting)

Wat voor abonnement heb jij?

Mijn abonnement is gegeven ,Dal Voordeel, ja ik weet dat ik al korting heb, maar ik heb deze functie nodig zodat mijn medereiziger korting krijgt.

Reputatie 7
Badge +3

Dan moet je medereiziger de Samenreiskorting op de kaart activeren. Als die medereiziger Flex Basis (of Flex Weekend Voordeel) moet deze optie erbij staan. Heeft de medereizigers een kaart op saldo moet het bij een kaartautomaat geactiveerd worden.

Reputatie 7
Badge +3

(of NS is eindelijk wakker geworden en heeft de optie weggehaald bij abonnementen waar het zinloos is. Met Dal Voordeel krijg je sowieso al korting)

Zou kunnen, ik heb Flex Basis en het staat er gewoon bij (of er was wel een storing en die is intussen opgelost).

 

Reputatie 7
Badge +3

Mijn abonnement is gegeven ,Dal Voordeel, ja ik weet dat ik al korting heb, maar ik heb deze functie nodig zodat mijn medereiziger korting krijgt.

Als jij iemand mee wilt nemen met samenreiskorting en je hebt zelf een abonnement, dan moet jouw medereiziger zelf korting aanzetten op een Flex pas of op een reizen op saldo kaart zetten bij een automaat. Heeft de medereiziger geen ov-chipkaart dan kan hij/zij een e-ticket met samenreiskorting kopen.

Reputatie 7
Badge +3

Zou kunnen, ik heb Flex Basis en het staat er gewoon bij (of er was wel een storing en die is intussen opgelost).

Weer even gekeken en bij mij staat het nog steeds niet.

Valt me weer mee van NS 😉

 

Badge +3

Dit is geen bug, want bij een kaart met Flex Basis staat het er wel en bij Dal Voordeel niet (was inderdaad nogal overbodig). Wel benieuwd wat er staat bij Weekend Vrij zonder dalkorting.

Edit: in de app ontbreekt Samenreiskorting bij een kaart op Basis, en bij Dal Voordeel staat er

Dat is dus nieuw. Oh, en in de app staat het er wel bij Basis, maar helemaal onderaan, onder de info over P+R. Niet de meest logische plaats.

Reageer