beantwoord

terug vragen kaartje

  • 3 December 2022
  • 1 reactie
  • 118 Bekeken

Contact gehad met de klantenservice omdat onterecht €50,- moest betalen dit hebben ze na gezocht en klopte. Mijn man en ik reisden van Amsterdam zuid naar Deventer kregen controle en kaartjes waren in orde thuis gekomen een mail van NS dat we €50,- moesten betalen heb gebeld en dit klopte dus niet nu krijg ik €38,42 terug omdat ik gaan kaartje op mijn ov had staan moet ik alsnog het kaartje betalen. Maar had 2 kaartjes via mijn NS gekocht dus moet nu toch dubbel betalen. Nu zei ze dat ik een betaalbewijs moest opsturen via de chat maar dit lukt niet dit lukt niet wat nu?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 3 December 2022, 12:06

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Wat lukt er precies niet? U kunt een chat beginnen door op deze pagina op de knop ‘Chat met NS’ te drukken. In eerste instantie krijgt u dan ‘robot Jens’ te spreken, maar als u het woord ‘medewerker’ intypt, krijgt u verbinding met een medewerker. Als u een screenshot maakt van de bankafschrijving, kunt u die ook via die chat opsturen.

Overigens wel een beetje vreemd verhaal. Als u losse tickets had, kan NS volgens mij helemaal geen correctietarief uitschrijven, want die zijn niet gekoppeld aan uw abonnement of OV-chipkaart. Of heeft u per ongeluk uw OV-chipkaart ter controle aangeboden, terwijl u een los ticket had? Dan heeft de conducteur geconstateerd dat er niet was ingecheckt met de kaart en daarom het correctietarief uitgeschreven. € 11,58 is de prijs van een kaartje met korting. Maar als u allebei losse tickets had, vraag ik me af hoe u aan die korting komt. Normaal gesproken krijgt u alleen korting als u of uw medereiziger een abonnement heeft, maar dan moet er ook wel met de OV-chipkaart met het abonnement ingecheckt worden.
Hoe dan ook, fijn dat de klanteNService het wil oplossen. Hopelijk lukt het via de chat.

Reageer