krijg vandaag een mail trein reis gemaakt zonder geldig reis recht terwijl ik een geldig abonnement heb
ik weet niet hoe dit komt maar ingecheckt in Tiel > uitgecheckt in Amersfoort met een overstap in Utrecht natuurlijk. op de terug reis ingecheckt in Amersfoort > Uitgecheckt in Tiel.
kreeg direct al een rare melding want toen ik bij Tiel heb uitgecheckt zag ik in de display dat ik ingecheckt had. dat is vreemd want ik ben op de terugweg gecontroleerd en ben direct naar de conducteur gegaan waarom hij niets heeft gezegd. maar die zei ik kon niet zien welke klasse is ingesteld en heb jou daarom op 1e klas gezet omdat ik daar ook zat natuurlijk. Daarna zei de conducteur bied je pas nog eens aan en toen zagen we de melding cancel check-out en direct erachteraan dat ik al uitgecheckt was ook de conducteur stond met verbazing te kijken en moest mij een antwoord verschuldigd blijven.
weer een opmerkelijk iets ik had het al vaker gezien dat in de app niet te zien is dat ik eerste klasse reis terwijl er wel elke maand 1e klas geld wordt af geschreven waarschijnlijk is dit niet voldoende en krijg ik Nu direct een correctie tarief van €50,-
in al die tijd heb ik nog nooit een probleem daarmee gehad tot vandaag
en nog een waarschuwing voor alle NS Reizigers heb je alle vinkjes aanstaan in de app NOTIFICATIES
- inchecken
- uitchecken
- vergeten check-out
deze worden af en toe door de NS uitgezet je krijgt dan via de mail een vergeten check-out en kost je €20,- misshien komt dit na een update maar als leek zou ik zeggen nu het updaten van de NS App even een popup venster met de mededeling Check je Notificatie instelling.
ook als je bent vergeten uit te checken op een perron zonder poortjes dan direct een rekening van €20,- deze kan je dan maximaal 2x terug vragen.
kan kan alleen maar zeggen ik ben ook maar een mens maar zoals de NS handelt vindt ik daar weer niets menselijks aan.
je moet die €20,- betalen voor het falen van de organisatie omdat zij niet op alle perron poortjes hebben staan wordt je gestraft als goed bedoelde reiziger.
Eigenlijk best wel raar de moderne techniek niet aan onze kant staat en betalen wij voor deze onkunde. vroeger had je een geldig vervoersbewijs bewijs of een abonnement die liet je dan zien bij een controle en dan was daar de kous mee af.
maar nu moet je continu het tegendeel bewijzen het is zeer frustrerend zoals u kunt zien aan deze lange vraag.
dus kort samen gevat waarom moet ik continu aan de NS betalen als ik niets bewust verkeerd doe.