beantwoord

veranderen mailadres lukt niet, fouten klantenservice

  • 10 August 2023
  • 5 reacties
  • 203 Bekeken

Reputatie 3

Hoi,

Ik heb een veelgebruikte mijn ns account waar alles in staat (gegevens en ov-chipkaart) Dit account is account1
Ik heb ook nog een mijn ns account die nog wel bestaat, maar jaren inactief is.Deze noemen we account2

In account1 staat een mailadres die ik niet meer gebruik, maar die wil ik dus overzetten naar mijn andere mailadres. Helaas is dat het mailadres dat ik heb gebruikt bij account2 vroeger; daarom zegt mijnns dat ik het mailadres niet kan wijzigen, want het mailadres van account2 is al bekend bij de ns. 

Daarom wilde ik account2 verwijderen, maar dan krijg ik een foutmelding (door een technische storing is het niet gelukt om je inloggegevens te verwijderen, onze excuses voor het ongemak. We adviseren het op een later moment nog eens te proberen. 

Dus ik hiermee naar de chat klantenservice. Zegt diegene dat ik alles maar over moet zetten naar account2! D

 

Je hoeft niets te verwijderen. Log in met je nieuw e-mailadres en koppel je OV-Chipkaart in je nieuw account.

Dat is wat ik je duidelijk probeer te maken. het is niet mogelijk om het te vervanderen omdat er al een Mijn NS account bestaat met je nieuwe e-mailadres. Als je met je nieuwe e-mailadres inlog en je kaart koppel krijg je alle informatie terug omdat de informatie op je kaart is en niet in je account.



Ik wil nog gewoon mijn reisgeschiedenis en alles inkijken op het account wat ik gebruik. 
En nu kan ik niet meer inloggen bij mijnns op account1. Zegt die dat mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord niet klopt. Probeer het opnieuw. Een nieuw wachtwoord sturen lukt ook al niet. 

Ik hoop echt dat de ns ooit weer zo goed wordt als vroeger. Een mailadres wijzigen zou heel makkelijk moeten zijn. 

icon

Beste antwoord door Daniël NS 10 August 2023, 17:29

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3

Nu heeft die man van de klantenservice account1 verwijderd wat een triest hoopje mens is dat zeg. Hij snapt er echt helemaal niks van. 

Zijn antwoord: bedankt voor het wachten. Mijn excuses dat het zo lang heeft geduurd. Ik heb het account verwijderd. Je kan opnieuw een account aanmaken met (mailadres account1) en een nieuw wachtwoord invullen. Je raakt je gegevens niet kwijt. Je hoeft alleen maar je kaart opnieuw te koppelen.

Reputatie 3

Nou, ik kan helemaal niks meer. 
Ik kan mijn ns niet meer in, als ik wachtwoord wijzigen vraag dan krijg ik geen mailtje binnen.
Dank je wel ns. Wat zijn jullie in een verschrikkelijke organisatie veranderd. 

Reputatie 6

Ik kan hier helaas niet alle gegevens inzien dus ik kan geen compleet oordeel geven over de situatie, maar dit leest alsof het contact niet echt fijn gegaan is.

Ideaal gezien zetten we de gegevens direct over, maar het kan zijn dat dit hier niet mogelijk was. Een oplossing die wij hanteren als gegevens vast staan is om het Mijn NS account te verwijderen. Zoals je ook al aangegeven is door de medewerker, krijg je je gegevens dan allemaal weer in te zien wanneer je het account opnieuw aanmaakt en je hoeft dan alleen je kaart opnieuw te koppelen. Is je tweede account nu ook verwijderd? Indien dat het geval is kan je op het e-mailadres wat je eigenlijk wilt gebruiken nu alsnog een account aanmaken en hier je kaart dan aan koppelen. Is dat niet het geval? Dan raad ik je aan om nogmaals contact op te zoeken met de klantenservice want dan is het nog mogelijk om je interne klantgegevens aan je account op het goede emailadres te koppelen.

Reputatie 3

Ja, ik heb inderdaad een nieuw account aan moeten maken met het mailadres wat ik wilde gebruiken. Vervolgens mijn ov-chipkaart gekoppeld en wat gegevens gecontroleerd. Erg omslachtig. 

Op de ns app sta ik nog met mijn hotmail (account1) mailadres, en dit kan ik niet veranderen maar voor zover ik het kan zien kan dat geen kwaad, mijn abonnement staat er gewoon bij. 

Ik log nu gewoon in met het gmail (account2) mailadres. Het lukt mij niet meer met hotmail in te loggen dus daardoor lijkt het erop dat die helemaal weg is. 

Bedankt Daniel! 

Badge +3

Je had je veel mooeite kunnen besparen, want bij Gmail kun je oneindig veel variaties op je adres gebruiken.

Als je adres pietje.puk (@gmail) is komt mail aan pietjepuk p.ietjepuk en pietje.puk+ns gewoon aan in dezelfde mailbox.

Als je de NS app uitlogt zal het hotmail adres waarschijnlijk ook niet meer werken, en kan je het Gmail adres gebruiken.

Reageer