beantwoord

Verkeerde tijdstippen NS reishistorie

  • 20 May 2023
  • 10 reacties
  • 203 Bekeken

Reputatie 1

Ik log in vanuit een andere tijdzone en zie dat de tijden in de reishistorie zijn aangepast naar mijn tijdzone (+ enkele uren). Lijkt me niet de bedoeling en dat hier altijd de lokale Nederlandse tijd moet gelden. 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 20 May 2023, 11:11

Bekijk origineel

10 reacties

Goedemorgen TDEDZ. Dit werkt inderdaad al jaren zo bij het Mijn NS account, afhankelijk van waar je je bevindt kan dit er zelfs voor zorgen dat je geboortedatum wordt getoond met een afwijking van één dag. Of dit oorspronkelijk zo bedoeld is kan ik niet over oordelen, maar het is hoe het werkt.

Badge +3

Bij een reisadvies (planner) de lokale tijd tonen kan ik me op zich nog wel iets voorstellen, maar dat dit ook je Reishistorie overhoop gooit is natuurlijk nogal zot.

Reputatie 7
Badge +2

Bij een reisadvies (planner) de lokale tijd tonen kan ik me op zich nog wel iets voorstellen

Dat is toch net zo raar? Als je in Amerika een reis aansluitend op je vlucht naar Schiphol plant wil heb je immers niks aan Amerikaanse tijden. De trein rijdt immers op de Nederlandse tijd.

Badge +3

Dat is toch net zo raar? Als je in Amerika een reis aansluitend op je vlucht naar Schiphol plant wil heb je immers niks aan Amerikaanse tijden. De trein rijdt immers op de Nederlandse tijd.

Is het ook (vanuit de VS natuurlijk helemaal). Is trouwens een topic van jaren geleden over, maar dat zal inmiddels wel in het archief staan.

Reputatie 1

It’s a feature not a bug. 

Maar dan praktisch: moet ik voor een GTBV claim dan ook zelf de geplande vertrektijd corrigeren?

Even je tijd wijzigen van je computer/laptop/telefoon naar de NL tijd en het probleem is weer verholpen.

 

Overigens is dit niet alleen bij de NS, aangezien ik veel in de USA ben en nog wel mijn NL business run vanuit de USA heb ik hier geregeld mee te maken. En als het hinderlijk is dan pas ik de tijd van de PC/Laptop aan zodat het weer klopt en makkelijker werkbaar is.

Zodra ik in de USA blijf dan komt de NL desktop daar te draaien op NL tijd, scheelt mij weer de nodige handelingen.

Reputatie 7
Badge +3

Allemaal leuk en aardig, maar 't is echt niet ingewikkeld dit gewoon goed te programmeren.

Reputatie 5

Kan ik dan geld terugvragen omdat ik bij nader inzien in de daluren heb gereisd?

Reputatie 7
Badge

Geen idee. Dat zou u aan de klantenservice moeten vragen. Over het algemeen krijgt u gewoon korting als u in de daluren reist.

Allemaal leuk en aardig, maar 't is echt niet ingewikkeld dit gewoon goed te programmeren.

Heb er ook meermaals over geklaagd in de tijd dat ik veel in Portugal was, maar helaas, geen prioriteit. 

Reageer