vertraging sprinter deurne

  • 17 October 2022
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

Ongeveer 3 keer per week neem ik de trein naar Maastricht. Hiervoor stap ik in de sprinter naar Deurne om de overstap voor de intercity op Eindhoven naar Maastricht te maken. Deze overstap is 2 minuten op hetzelfde perron en is goed te doen als de sprinter geen vertraging heeft. Echter is dit niet het geval, 2/3 keer dat ik deze trein neem mis ik de overstap en moet ik maarliefst een half uur wachten op het station. Hierdoor ben ik al meerdere malen veel later gekomen bij afspraken en verplichtingen, ik vind dit echt heel irritant.


3 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik neem aan dat die 2 minuten overstaptijd te kort is. Als ik op de reisplanner een aanvraag doe voor diezelfde reis dan krijg ik een overstap van ongeveer een kwartier in Eindhoven. 

Reputatie 7
Badge +3

2 minuten overstaptijd is wel een krappe marge als je ergens op tijd moet zijn. Als jouw ervaring is dat het regelmatig niet lukt, dan zou je daar toch zelf rekening mee kunnen houden en een trein eerder kunnen nemen?

Ik neem aan dat die 2 minuten overstaptijd te kort is. Als ik op de reisplanner een aanvraag doe voor diezelfde reis dan krijg ik een overstap van ongeveer een kwartier in Eindhoven. 

De reisplanner geeft deze overstap van 2 minuten gewoon aan. Plan bijv. even van Best naar Maastricht.

Normaliter moet je dat risico dus gewoon kunnen nemen. Maar bij een belangrijke afspraak zou ik meer speling nemen.

Reageer