beantwoord

Vraag over "Mijn reizen" in de NS-app onder kopje "Reizen" naast trajecten.

  • 3 September 2023
  • 9 reacties
  • 189 Bekeken

Geachte forumleden,

Ik gebruik de NS-app regelmatig voor het plannen van mijn reizen, maar heb recentelijk ondervonden dat ik ook reizen kan "inplannen" volgens de NS-app. Nu zie ik twee koppen onder "Mijn reizen", namelijk "Trajecten" en "Reizen". Nu heb ik alle losse reizen (die gunstig zijn voor het vervoer af- en aan naar de hogeschool) erin staan, maar krijg ik ook melding wanneer reizen niet doorgaan en wijzigen? Want er staat dat er een minimum tijdsinterval van 10 minuten is voor wijzigingen. 

Met vriendelijke groet,

icon

Beste antwoord door Robert B 3 September 2023, 19:12

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik plan mijn reizen op de dag dat ik ga reizen in de app en vink meldingen aan. Dat werkt goed. Behalve eventuele vertragingen krijg ik ook meldingen van overstappen + perroninformatie.

Ik heb geen ervaring met dat inplannen onder mijnNS.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Zowel voor opgeslagen losse reizen als voor trajecten kan je die meldingen/seintjes instellen.

Bij een traject geef je dan aan op welke dagen je reist en in welke richting (of allebei, of afhankelijk van je locatie automatisch) je meldingen wilt krijgen (in een tijdblok van maximaal 3 uur). Het tijdblok voor de heen- en terugreis kan natuurlijk verschillen, dat worden dan twee opgeslagen ‘trajecten’.

Bij opslaan van een losse reis krijg je 10 minuten (maar dat kan je wijzigen tussen 0 en 90 minuten) voor vertrek een notificatie over hoe je reis gaat verlopen.

Een Reis kan je ook als ‘herhalend’ instellen voor bepaalde dagen van de week (vergelijkbaar met Traject maar dan met wisselende vertrektijden dus niet per se een tijdblok zoals 08:00-09:00).

Voorbeeld: ik reis op vrijdagmiddag regelmatig van Eindhoven naar Woerden (vertrek tussen 15:00 en 16:00, soms later) dus als daar (traject) op vrijdag tussen 14:00 en 17:00 iets aan de hand is wil ik dat graag weten, dus zet ik de meldingen voor dat opgeslagen traject aan.

De terugreis naar Eindhoven wisselt nogal, dat kan laat op de vrijdag zijn maar ook zaterdag. Daarvoor plan ik de terugreis apart en sla die op, met bijv. 30 minuten voor vertrek een notificatie over de situatie (bijv. vertragingen).

Badge +3

Ik plan mijn reizen op de dag dat ik ga reizen in de app en vink meldingen aan. Dat werkt goed. Behalve eventuele vertragingen krijg ik ook meldingen van overstappen + perroninformatie.

Ik heb geen ervaring met dat inplannen onder mijnNS.

Precies wat je al doet. Plannen en opslaan kan alleen in de app en dan kan je kiezen als opslaan losse reis (eventueel herhalend), maar je kunt het ook toevoegen als traject met meldingen op bepaalde dagen/tijden.

Voor een student met (sterk) wisselende reistijden is het een keuze, maar als je ‘elke dag’ wel ergens tussen 7:00 en 10:00 in de trein zit voeg je gewoon een traject toe.

Welkom bij de NS Community!

Zowel voor opgeslagen losse reizen als voor trajecten kan je die meldingen/seintjes instellen.

Bij een traject geef je dan aan op welke dagen je reist en in welke richting (of allebei, of afhankelijk van je locatie automatisch) je meldingen wilt krijgen (in een tijdblok van maximaal 3 uur). Het tijdblok voor de heen- en terugreis kan natuurlijk verschillen, dat worden dan twee opgeslagen ‘trajecten’.

Bij opslaan van een losse reis krijg je 10 minuten (maar dat kan je wijzigen tussen 0 en 90 minuten) voor vertrek een notificatie over hoe je reis gaat verlopen.

Een Reis kan je ook als ‘herhalend’ instellen voor bepaalde dagen van de week (vergelijkbaar met Traject maar dan met wisselende vertrektijden dus niet per se een tijdblok zoals 08:00-09:00).

Voorbeeld: ik reis op vrijdagmiddag regelmatig van Eindhoven naar Woerden (vertrek tussen 15:00 en 16:00, soms later) dus als daar (traject) op vrijdag tussen 14:00 en 17:00 iets aan de hand is wil ik dat graag weten, dus zet ik de meldingen voor dat opgeslagen traject aan.

De terugreis naar Eindhoven wisselt nogal, datkan laat op de vrijdag zijn maar ook zaterdag. Daarvoor plan ik de terugreis apart en sla die op, met bijv. 30 minuten voor vertrek een notificatie over de situatie (bijv. vertragingen).

Dank voor je reactie Robert, het is me nu een stuk duidelijker geworden!

Hallo, sinds 2 weken kan in niks opslaan in de ns app. Als ik de reis opsla dan na een even verwijderd die mijn reizen. Ik heb all van alles geprobeert maar niks werkt en all meerde keren ns contact opgenomen. Ze konden me niet echt helpen. Wat kan ik doen? 

Hallo Marisns en welkom bij de NS Community,

 

Heb je de meest recente versie van onze app? Heb je een android of een apple telefoon?

Badge +3

Het zal met enige waarschijnlijkheid een iPhone/Apple apparaat zijn.

Dat probleem is al enige tijd bekend 😪😴

Hallo Marisns en welkom bij de NS Community,

 

Heb je de meest recente versie van onze app? Heb je een android of een apple telefoon?

Hallo, dank u en ja die heb ik al en ik heb een android telefoon 

Het zal met enige waarschijnlijkheid een iPhone/Apple apparaat zijn.

Dat probleem is al enige tijd bekend 😪😴

Tja @Erryt NS daar kan jij ook niets mee.
Er is wel een ‘workaround ‘maar ik blijf die niet geven, laat de NS het zelf maar oplossen!

Hallo, 

Oh jammer zeg hopelijk word het snel gefixt 

Reageer