beantwoord

Vraag over "Mijn reizen" in de NS-app onder kopje "Reizen" naast trajecten.

  • 3 September 2023
  • 9 reacties
  • 189 Bekeken

Geachte forumleden,

Ik gebruik de NS-app regelmatig voor het plannen van mijn reizen, maar heb recentelijk ondervonden dat ik ook reizen kan "inplannen" volgens de NS-app. Nu zie ik twee koppen onder "Mijn reizen", namelijk "Trajecten" en "Reizen". Nu heb ik alle losse reizen (die gunstig zijn voor het vervoer af- en aan naar de hogeschool) erin staan, maar krijg ik ook melding wanneer reizen niet doorgaan en wijzigen? Want er staat dat er een minimum tijdsinterval van 10 minuten is voor wijzigingen. 

Met vriendelijke groet,

icon

Beste antwoord door Robert B 3 September 2023, 19:12

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik plan mijn reizen op de dag dat ik ga reizen in de app en vink meldingen aan. Dat werkt goed. Behalve eventuele vertragingen krijg ik ook meldingen van overstappen + perroninformatie.

Ik heb geen ervaring met dat inplannen onder mijnNS.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Zowel voor opgeslagen losse reizen als voor trajecten kan je die meldingen/seintjes instellen.

Bij een traject geef je dan aan op welke dagen je reist en in welke richting (of allebei, of afhankelijk van je locatie automatisch) je meldingen wilt krijgen (in een tijdblok van maximaal 3 uur). Het tijdblok voor de heen- en terugreis kan natuurlijk verschillen, dat worden dan twee opgeslagen ‘trajecten’.

Bij opslaan van een losse reis krijg je 10 minuten (maar dat kan je wijzigen tussen 0 en 90 minuten) voor vertrek een notificatie over hoe je reis gaat verlopen.

Een Reis kan je ook als ‘herhalend’ instellen voor bepaalde dagen van de week (vergelijkbaar met Traject maar dan met wisselende vertrektijden dus niet per se een tijdblok zoals 08:00-09:00).