beantwoord

Waarom alle (oude) kaarten in je overzicht?

  • 11 January 2024
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

Ben geen veel reizer en gebruik Consumentenkaart weinig maar vind het lastig snel te zien wat ik heb gereisd of welk abonnement ik heb omdat alle kaarten (ook deze die al zijn afgesloten) worden gepresenteerd. Het 'lijkt’ erop alsof het onderscheid tussen actie en afgesloten wordt gemaakt met de kleur geel voor actieven en grijs voor passieven maar is niet helemaal waar want een pas waar ik wel op heb gereisd maar is vervangen, is toch geel gekleurd en vermeld reizen uit een verder verleden. Waarom maakt de app en de website na inloggen het onderscheid niet duidelijker (en begint 'ze’ bijvoorbeeld niet met een onderscheid actie en afgesloten - waarbij ik de voorkeur heb als actieven bovenaan staan en niet zoals nu onderaan door vermoedelijk het hogere nummer van de kaart)?

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 11 January 2024, 11:29

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Je kan je oude kaarten verwijderen door in het menu van MijnNS bij de chipkaart op de … (Drie Puntjes aan de rechterzijde) te klikken en daar de oude kaarten verwijderen. 

 

 

Badge +3

Wel jammer dat je kaarten op de website geen naam kunt geven, in de app (en bij OV-chipkaart) lukt dat prima.

Toevallig vandaag twee kaarten verwijderd (doorgeknipt en bij het PMD afval). Eentje was nog geldig tot 8 februari maar de nieuwe is al binnen.

Voor je reishistorie op een oude kaart is het natuurlijk wel handig als je die nog anderhalf jaar kunt inzien of downloaden.

Reageer