beantwoord

Waarom is de reishistorie niet up to date?

  • 12 November 2023
  • 27 reacties
  • 850 Bekeken

Op dinsdag 7 november 2023 heb ik gereisd. Het is nu zondag 12 november 2023 en ik zie deze reis nog steeds niet in mijn reishistorie. Waarom duurt dit zo lang?

icon

Beste antwoord door Tomas NS 12 November 2023, 15:45

Bekijk origineel

27 reacties

Dit kan in sommige gevallen nog wat langer duren. Vaak houden we 48 uur aan, maar het komt (helaas) ook geregeld voor dat dit een week of 1,5 kan duren. Ik adviseer je om het nog even af te wachten.

Reputatie 7
Badge

Dit kan in sommige gevallen nog wat langer duren. Vaak houden we 48 uur aan, maar het komt (helaas) ook geregeld voor dat dit een week of 1,5 kan duren. Ik adviseer je om het nog even af te wachten.

Dit is natuurlijk geen antwoord op de vraag waarom dit soms zo lang duurt. Daar ben ik zelf eigenlijk ook wel erg benieuwd naar.

In dat geval is mijn antwoord dat ik dat helaas ook niet weet.

Reputatie 7
Badge +3

Daarnaast kan het ook nog langer duren dan de genoemde 1,5 week. Ik reis maar weinig met mijn NS Flex, maar toch eens gehad dat het 3 weken duurde. Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar de terugreis toen met vrij reizen (Weekend Vrij) was na 3 dagen zichtbaar, de heenreis met dalkorting na 3 weken, alsof het bereken van de prijs met korting lastiger is en daarom langer duurt. 

Badge +3

Daarnaast kan het ook nog langer duren dan de genoemde 1,5 week. Ik reis maar weinig met mijn NS Flex, maar toch eens gehad dat het 3 weken duurde. Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar de terugreis toen met vrij reizen (Weekend Vrij) was na 3 dagen zichtbaar, de heenreis met dalkorting na 3 weken, alsof het bereken van de prijs met korting lastiger is en daarom langer duurt. 

Het vaagste is nog dat de transacties meestal al lang bekend zijn bij de NS (overzicht laatste check in/uit bij NS in de app of de Mijn NS website), en dus uiterlijk de volgende dag verwerkt zouden moeten zijn. 🤔

Heb volgens mij al meer meldingen gezien over 7 november. Nou ja, als die reizen niet alsnog verwerkt worden is het jouw cadeautje.

Reputatie 7
Badge

In dat geval is mijn antwoord dat ik dat helaas ook niet weet.

Helaas, het viel te proberen. Wederom wel bedankt voor de snelle reactie.

Reputatie 7
Badge +3

Het vaagste is nog dat de transacties meestal al lang bekend zijn bij de NS (overzicht laatste check in/uit bij NS in de app of de Mijn NS website), en dus uiterlijk de volgende dag verwerkt zouden moeten zijn. 🤔

 

De in/uitcheck transactie zal op zich wel bekend zijn, maar de prijs zal nog berekend moeten worden. Maar dat hoeft m.i. toch ook niet zo lang te duren. 

Dit kan in sommige gevallen nog wat langer duren. Vaak houden we 48 uur aan, maar het komt (helaas) ook geregeld voor dat dit een week of 1,5 kan duren. Ik adviseer je om het nog even af te wachten.

Nu twee weken later zie ik het nog steeds niet, terwijl ik een recentere reis wel terug zie in m’n overzicht. 
Het vreemde is dat ik de reis (die ik wil declareren) wil zie onder het kopje ‘Laatste check-in of check-uit met NS’, maar als ik naar reishistorie ga dan is de reis niet te vinden. 

Kan jij er toevallig voor zorgen dat ik een pdf bestand ontvang met die reis en kosten zodat ik deze kan declareren? Of heb je voor mij een e-mailadres oid?

 

Ik hoor het graag!

Helaas is het voor ons niet mogelijk om een uitdraai van je reishistorie toe te sturen. Vervelend dat het zo lang duurt. Dit heeft mede te maken met een achterstand in de verwerking van reizen door het bedrijf achter de OV-chipkaart. Hierdoor zijn met name reizen van begin november later zichtbaar dan gebruikelijk. Sowieso kan het tot 3 weken duren voordat je reis volledig is verwerkt in het systeem. Hoe vervelend ook, het beste is dus om nog even af te wachten of om, in geval van een NS Flex abonnement, je eerstvolgende factuur te raadplegen.

still waiting...

 

Dat het soms een of twee dagen kan duren snap ik, maar bij mij is de reishistorie in te zien tot eind juni. Terwijl ik vrijwel dagelijks reis met de trein. Hoe krijg ik mijn hele reishistorie weer te zien?

Ik heb mijn kaart al verwijderd en opnieuw toegevoegd, het op een ander device geprobeerd. Maar het helpt niet. Ik betaal wel elke maand de rekening, dus blijkbaar wordt het wel geregistreerd.

 

Heeft iemand tips?

Reputatie 7
Badge +1

Dat het soms een of twee dagen kan duren snap ik, maar bij mij is de reishistorie in te zien tot eind juni. Terwijl ik vrijwel dagelijks reis met de trein. Hoe krijg ik mijn hele reishistorie weer te zien?

Ik heb mijn kaart al verwijderd en opnieuw toegevoegd, het op een ander device geprobeerd. Maar het helpt niet. Ik betaal wel elke maand de rekening, dus blijkbaar wordt het wel geregistreerd.

 

Heeft iemand tips?

Ik zou contact opnemen met de klantenservice want er gaat bij uw account dus duidelijk iets mis. Er was begin november een omvangrijke storing, maar dit is duidelijk niet op u van toepassing.

Dat het soms een of twee dagen kan duren snap ik, maar bij mij is de reishistorie in te zien tot eind juni. Terwijl ik vrijwel dagelijks reis met de trein. Hoe krijg ik mijn hele reishistorie weer te zien?

Ik heb mijn kaart al verwijderd en opnieuw toegevoegd, het op een ander device geprobeerd. Maar het helpt niet. Ik betaal wel elke maand de rekening, dus blijkbaar wordt het wel geregistreerd.

 

Heeft iemand tips?

Ik zou contact opnemen met de klantenservice want er gaat bij uw account dus duidelijk iets mis. Er was begin november een omvangrijke storing, maar dit is duidelijk niet op u van toepassing.

Dankje, dat heb ik geprobeerd maar dat was geen succes 😆 (moest ik het maar via mijn-ov-chipkaart declareren, wat niet kan omdat die reizen op rekening niet kan verwerken met bedragen etc). Uiteindelijk was de conclusie dat ik maar uit de pdf bij de rekening moest knippen wat ik nodig heb om te declareren bij mijn werkgever… 

Reputatie 7
Badge +1

Dat het soms een of twee dagen kan duren snap ik, maar bij mij is de reishistorie in te zien tot eind juni. Terwijl ik vrijwel dagelijks reis met de trein. Hoe krijg ik mijn hele reishistorie weer te zien?

Ik heb mijn kaart al verwijderd en opnieuw toegevoegd, het op een ander device geprobeerd. Maar het helpt niet. Ik betaal wel elke maand de rekening, dus blijkbaar wordt het wel geregistreerd.

 

Heeft iemand tips?

Ik zou contact opnemen met de klantenservice want er gaat bij uw account dus duidelijk iets mis. Er was begin november een omvangrijke storing, maar dit is duidelijk niet op u van toepassing.

Dankje, dat heb ik geprobeerd maar dat was geen succes 😆 (moest ik het maar via mijn-ov-chipkaart declareren, wat niet kan omdat die reizen op rekening niet kan verwerken met bedragen etc). Uiteindelijk was de conclusie dat ik maar uit de pdf bij de rekening moest knippen wat ik nodig heb om te declareren bij mijn werkgever… 

Triest dat de klantenservice dit niet weet op te lossen. Sorry maar ik vind het momenteel weer echt een zootje bij NS aan het worden.

Dankje, dat heb ik geprobeerd maar dat was geen succes 😆 (moest ik het maar via mijn-ov-chipkaart declareren, wat niet kan omdat die reizen op rekening niet kan verwerken met bedragen etc). Uiteindelijk was de conclusie dat ik maar uit de pdf bij de rekening moest knippen wat ik nodig heb om te declareren bij mijn werkgever… 

Wat? Heeft de betreffende collega ook contact gehad met de achterliggende afdeling? Want dit kan niet.

Ik stuur je even een privébericht.

Reputatie 7
Badge +1

Hoe staat het nu met de reishistorie? In een ander topic las ik dat het inmiddels zou moeten zijn opgelost. Op X kwam ik vanochtend echter deze nog tegen. 

 

 

Er is nog geen bericht geweest dat de verstoring opgelost zou zijn, helaas.

Reputatie 7
Badge +1

Er is nog geen bericht geweest dat de verstoring opgelost zou zijn, helaas.

Hoe staat het er mee inmiddels. We zijn nu weer 2 weken verder. Begint wel een beetje Comedy Capers te worden op deze manier. 

Ik zie op 4 december de melding voorbij komen dat dit is opgelost. Hoe staat het er bij jou voor?

Hallo, 

 

Er lijkt toch nog iets niet helemaal goed te gaan. Zo is bijvoorbeeld in onderstaand voorbeeld mijn terugreis wel opgenomen in de reishistorie, maar is mijn laatste check in/check uit mijn heenreis? 

@Laura NS zou je mee kunnen kijken gezien je aangeeft dat het zou moeten zijn opgelost?

 

Badge +3

Er lijkt toch nog iets niet helemaal goed te gaan. Zo is bijvoorbeeld in onderstaand voorbeeld mijn terugreis wel opgenomen in de reishistorie, maar is mijn laatste check in/check uit mijn heenreis?

Dat kan zomaar gebeuren en lost zich vanzelf op.

Het zou een dag of twee later goed moeten staan (zeker als het een reis met NS was) maar soms duurt dat soms ook zomaar 3 weken.

En zo niet, dan is het alleen maar in jouw voordeel als die reis nooit gefactureerd wordt. Wel onhandig als je moet declareren… 🤔

Mijn Reishistorie is sinds december niet meer bijgewerkt. Kan dit zo snel mogelijk bijgewerkt worden zodat ik reiskosten kan declareren bij mijn werk? NS kon wel mijn reiskosten vinden toen ze mij facturen gingen sturen.

Reputatie 7
Badge +1

Mijn Reishistorie is sinds december niet meer bijgewerkt. Kan dit zo snel mogelijk bijgewerkt worden zodat ik reiskosten kan declareren bij mijn werk? NS kon wel mijn reiskosten vinden toen ze mij facturen gingen sturen.

Neem contact op met de klantenservice want dit is niet normaal. Voor een link zie rechtsbovenaan.

Badge +3

Heb je een nieuwe ov-chipkaart en is die wel gekoppeld in Mijn NS?

Als het kaartnummer op je facturen hetzelfde is als in Mijn NS, dan inderdaad contact opnemen.

Inmiddels is de lijst weer up to date. Hopelijk was het een incidentele bug.

 

Reageer