beantwoord

Waarom is de reishistorie toch altijd zo verschrikkelijk traag ?

  • 18 September 2023
  • 7 reacties
  • 256 Bekeken

Waarom is de reishistorie toch altijd zo verschrikkelijk traag. Ik moet op maandagochtend altijd mijn declaraties indienen. Op zondagavond staat mijn laatste reis op vrijdag er nog steeds niet in. Dit is verschrikkelijk irritant. In een maatschappij vol met automatisering klinkt dit erg ongeloofwaardig. Mijn reis staat nog eerder op de ov chip site dan in mijn NS. Helaas staat daar geen bedrag bij. Deze moet helaas wel op mijn declaratie staan. 

icon

Beste antwoord door iMark 18 September 2023, 08:50

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik vermoed dat je met NS Flex reist. De verwerking duurt dan inderdaad langer dan bij reizen op saldo.

Ik weet niet wat de oorzaak is maar lastig is het wel.

Reputatie 5

Ik weet niet wat de oorzaak is .

Ik vraag me vooral af waarom het zoveel trager is dan tijdens de beginfase van Flex. Al mijn reizen met NS stonden in 2018/2019 binnen ongeveer een (werk)dag wel in mijn reishistorie. Het duurt nu structureel (veel) langer bij de meeste reizen met NS.

Niemand bij NS heeft daar ooit een goede verklaring voor gegeven en die verwacht ik daarom nu eerlijk gezegd ook niet.

Reputatie 7
Badge +3

En vaak staan de reizen wel bij de laatste in- en uitchecks. De gegevens zijn dus al wel bekend bij NS.

Reputatie 5

 

Niemand bij NS heeft daar ooit een goede verklaring voor gegeven en die verwacht ik daarom nu eerlijk gezegd ook niet.

Dat is inderdaad ook nu dus niet gebeurd.

Het heeft helemaal niets met Flex te maken, want het kon wel veel sneller bij Flex en de data zijn ook (nog steeds) veel sneller bekend bij OV-chipkaart en de transacties staan eerder bij de laatste in- en uitchecks. Het zijn een paar stappen achteruit door NS die ergens rond, ik denk, 2020 zijn gemaakt.

NS is op dat gebied trager geworden dan o.a. Arriva (Flow), GVB (Flex), reizen op rekening bij Connexxion Gooi en Vechtstreek (ik heb dit getest, een rit met een NS-trein is sneller zichtbaar in je reishistorie bij CXX Gooi en Vechtstreek Voordeel dan bij NS Flex 😫) en NS Flex uit het verleden zelf, maar het blijft dus gissen waarom dit zo is.

Reputatie 7
Badge +3

Vandaag met trein en bus gereisd. Ik kan vrijwel meteen mijn in- en uitcheckgegevens zien via Mijn OV-chipkaart. Afgezien dan van de laatste uitcheck. Maar dat was weer een bus van Transdev waarbij OVpay ook niet werkte. Mogelijk heeft het daarmee te maken.

Er zit blijkbaar een knelpunt bij NS waardoor de gegevens zo traag naar Flex gaan. Mijn in- en uitchecks bij reizen op saldo zijn bijna meteen al verwerkt waarna ik een melding krijg op mijn telefoon dat ik heb in- of uitgecheckt bij NS.

Beste NS,

Bij mij staat zelfs een reis van inmiddels 6 dagen geleden er nog niet in (gewoon NS treinen). Het is onmogelijk om op deze manier reiskosten bij mijn werkgever te declareren. Gaat hier nog een oplossing voor komen?

Alvast bedankt,

Laurenne

Reputatie 7
Badge +3

Beste NS,

Bij mij staat zelfs een reis van inmiddels 6 dagen geleden er nog niet in (gewoon NS treinen). Het is onmogelijk om op deze manier reiskosten bij mijn werkgever te declareren. Gaat hier nog een oplossing voor komen?

Alvast bedankt,

Laurenne

Er is een storing.

Reageer