beantwoord

Wanneer nemen de programmeurs mijn opmerking nu eens serieus?

  • 27 December 2021
  • 11 reacties
  • 336 Bekeken

Al eerder gaf ik door dat de aanhef in de NS reis app de tussenvoegsels in mijn achternaam niet toont. Hoewel die wel degelijk in de database staan.

Sorry, maar als systeembeheerder/programmeur zou ik mij schamen als iemand zo'n fout zou melden.

Veel succes bij het simpel verhelpen van deze grove fout. Maar ach ... wie leest dit?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 27 December 2021, 09:58

Bekijk origineel

11 reacties

Dit gaat inderdaad al een hele tijd fout en heb ik ook al eens gemeld. Gezien de vele andere issues in de app/MijnNs denk ik echter dat dit niet een heel grove fout is (het is gewoon slordig) die snel opgelost moet worden.

Maar als dit in mijn applicatie zou gebeuren zou dat zeer snel gefixt zijn, want veel werk kan het niet zijn.

 

Heel erg spijtig. Ik durf niet te zeggen of dit snel opgelost kan worden. Het zal vast geen grote aanpassing zijn op individueel gebied, maar wellicht is dit op grote schaal wel een aanpassing die niet snel gerealiseerd kan worden. Met duizenden gebruikers lijkt het mij erg veel werk om dit per gebruiker aan te passen.

Reputatie 7
Badge +1

Ik vul altijd mijn hele achternaam in in het veld "achternaam”. Werkt altijd prima en voorkomt dit soort problemen.

Heel erg spijtig. Ik durf niet te zeggen of dit snel opgelost kan worden. Het zal vast geen grote aanpassing zijn op individueel gebied, maar wellicht is dit op grote schaal wel een aanpassing die niet snel gerealiseerd kan worden. Met duizenden gebruikers lijkt het mij erg veel werk om dit per gebruiker aan te passen.

Dit is geen fout in de database die per persoon gefixt moet worden, het gaat om een waargave fout dat het veld tussenvoegsels niet getoond wordt. Zou dus puur in de app zelf aangepast moeten worden, zou fijn zijn als dat meegenomen kan worden in een volgende update. Staat wel zo netjes

Badge +3

Je kunt de naam aantikken en wijzigen naar wat je maar wilt, maar het is inderdaad wel slordig.

In de NS Lab app werkt het wel. Hallo, meneer van den B××××

Edit: als ik via de website mijn aanhef op ‘niet relevant’ zet word ik in de NS Lab app verwelkomd als Hallo, Robert van den B××××

Op de website gewoon met voorletters + achternaam incl. tussenvoegsels.

Overigens speelt het pas 6 jaar… 

 

Dat is toch om te huilen. Na 6 jaar niet in staat zijn om een simpel veld als voorvoegsels extra te tonen.

Ik word nog steeds aangesproken als mevrouw.

maar dat ben ik niet. 
blijkbaar is dit niet te wijzigen 

Heeft geen prioriteit, zo werkt het bij de IT afdelingen van de NS.

Ik word nog steeds aangesproken als mevrouw.

maar dat ben ik niet. 
blijkbaar is dit niet te wijzigen 

Dat ligt op het bordje van Dhr/Mw Vacature.

Badge +3

Ik word nog steeds aangesproken als mevrouw.

maar dat ben ik niet. 
blijkbaar is dit niet te wijzigen 

Via https://www.ns.nl/mijnns#/persoonsgegevens

Misschien daarna de app een keer uit- en weer inloggen.

Het ‘probleem’ met de tussenvoegsels in de NS app is in ieder geval opgelost.

Ik word nog steeds aangesproken als mevrouw.

maar dat ben ik niet. 
blijkbaar is dit niet te wijzigen 

Als Robert B's tip niet werkt, dan kan je dit altijd via Klantenservice laten wijzigen. :)

Reageer