beantwoord

wijzigen rekeningnummer maar kan niet inloggen

  • 4 August 2022
  • 4 reacties
  • 121 Bekeken

ik kan niet inloggen om de rekeninggegevens te wijzigen. vandaar dat ik nog steeds abonnement betaal wat gekoppeld is aan OV kaart van mijn zoon. Nu wil zoon ander abonnement maar ook dat kan niet gewijzigd worden en hij kan ook niet het rekeningnummer wijzigen. Ik wil geen NS account meer en dat kan ook niet. Gebeld : u moet inloggen om te wijzigen ja hoe dan ? email wordt ook niet herkend door NS. Naar servicepunt geweest op den haag centraal : helaas kunnen wij u niet helpen, u moet bellen. Nou dat lijkt me een raar advies.

 

icon

Beste antwoord door JurgenH 4 August 2022, 12:02

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Normaal gesproken wijzig je je bankgegevens inderdaad in Mijn NS.

Maar als inloggen niet meer lukt, dan zul je toch echt contact op moeten nemen met de klantenservice. Dat hoeft niet alleen telefonisch, maar kan ook via Twitter, Facebook of per chat.

Wij kunnen hier in ieder geval niet helpen. De NS Community is een reiziger-helpt-reiziger forum en wij kunnen niet bij persoonlijke gegevens.

Reputatie 7
Badge +1

Hierover was pas een dito bericht-ook van iemand wiens kind 18 werd- en daar bleek dat er een heel veel ingewikkelder procedure moet worden gevolgd, het is zeker niet zo simpel als je nu denkt. Komt er in feite op neer dat kind zelf een account moet openen, maar dat kan pas weer als het van de jouwe geheel is afgezet. Of zoiets-ik heb er gelukkig nooit mee te maken.

Overigens: veel voorkomend prob is hier dat via de SITE moet worden geopend en niet via app-velen ontgaat dat totaal. Is ook inmiddels wel wat ouwerwets aandoend-maar dat doet altijd heel veel bij ijzeren wegen

@lindarie,

Wil je het rekeningnummer wijzigen naar dat van je zoon? En wil hij ook het abonnement veranderen?

Dan vrees ik dat je als contractant eerst het huidige abonnement moet stopzetten. Nadien kan je zoon op de bestaande kaart het nieuwe abonnement bestellen. Zie ook 

 

Reputatie 7
Badge +1

Als het abonnement op naam van je zoon moet komen te staan, dan moet inderdaad eerst het huidige abonnement stopgezet worden. Hij kan vervolgens een nieuw abonnement aanschaffen. 

Voor alleen het wijzigen van het rekeningnummer hoeft dat normaal gesproken niet. Het abonnement staat nu echter onder jouw naam, en alleen jij kunt het dus (normaal gesproken) wijzigen. Evenals het abonnement zelf.

Nu dat ook niet lukt is het sowieso zaak om even contact op te nemen. Die kunnen verder met je meekijken naar wat er precies moet gebeuren om alles weer in orde te krijgen.

Het makkelijkst lijkt mij echter om het abonnement wel over te zetten (zie bovenstaande stappen) zodat je zoon dit ook in de toekomst makkelijk zelf kan wijzigen. In dat geval heb jij na het opzeggen ook geen NS-account meer nodig.

Reageer