Skip to main content
beantwoord

Kom ik in aanmerking voor een Business Card?

  • 4 July 2024
  • 3 reacties
  • 140 Bekeken

Hallo, Ik ben postbezorger en moet dagelijks een eind van en naar het depot reizen, en er is een directe buslijn. Kom ik in aanmerking voor een businesscard? Ik heb de info op de pagina over verschillende business-cards al doorgelezen, maar ik kan er geen concluderend antwoord uit opmaken.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Bij een businesscard moet je werkgever de rekening uiteindelijk betalen. Ik denk dus dat je bij je werkgever moet zijn, maar ik verwacht niet dat die een businesscard voor je gaat aanschaffen.

Reputatie 4

Kijk in uw CAO of vraag aan uw leidinggevende (of eventueel uw vakbond) of u recht hebt op reiskostenvergoeding.

 

Bij een businesscard betaalt uw werkgever de kosten rechtstreeks aan het vervoersbewijs, maar het is ook mogelijk dat u een normale (persoonlijke) OV chipkaart nodig hebt en de kosten mag declareren. 

 

Indien u geen reiskosten mag declareren bij uw werkgever dan is het alsnog verstandig om met een persoonlijke OV chipkaart te reizen, u kunt OV kosten (woon en werkverkeer) opgeven bij de belastingaangifte.

Reputatie 7
Badge

Veel bezorgers zijn tegenwoordig zelfstandigen. Als dat ook voor jou geldt, kijk dan eens op https://www.ns.nl/zakelijk/zzp?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI08rl5-2MhwMVdadoCR1EygzzEAAYASABEgKU-fD_BwE

Reageer