Reizen met de NS Business Card in combinatie met korting | NS Community
beantwoord

Reizen met de NS Business Card in combinatie met korting

  • 7 January 2015
  • 7 reacties
  • 16114 Bekeken

Goedemorgen,
ik maak gebruik van een NS Business Card die ter beschikking is gesteld door mijn werkgever. Volgens de medewerkster aan de NS Servicebalie mag ik met deze Card privé tijdens daluren met 40% korting reizen. Aan de NS automaat kan ik echter geen kaartje kopen met 40% korting. Via de Business Card reizen gaat ook niet want dan gaat de factuur naar mijn werkgever. Hoe kan ik nu prive met 40% korting reizen zonder dat de kosten aan mijn werkgever worden doorberekend.

bij voorbaat dank en groet,

Jo C
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 7 January 2015, 11:51

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge
Simpel antwoord, wat u wilt kan niet.

Wanneer u privé wilt profiteren van de voordelen van het zakelijke abonnement moet uw werkgever privé reizen voorschieten of moet u een consumentenabonnement afsluiten en de vaste kosten declareren bij uw werkgever.

Voor elke reis kunt u online aangeven of die privé of zakelijk was zodat de werkgever dat bedrag kan inhouden op het nettosalaris.
Gert-Jan G,

dank voor je reactie. Mijn werkgever houdt geen administratie bij over zakelijk of privé reizen door medewerkers, dus voorschieten en declareren is niet mogelijk.

Als je nu prive een OV kaart aanschaft wordt dan in de daluren automatisch de reis met 40% korting van de kaart afgeschreven?
Nee, dan zult u op de privékaart een kortingsproduct (bijvoorbeeld Dal Voordeel) moeten aanschaffen. De meest logische (en klantvriendelijke) oplossing zou natuurlijk zijn dat de NS de privéreizen van een privérekeningnummer zou incasseren en de zakelijke reizen van een zakelijk rekeningnummer, maar zij hebben er bij de introductie van de nieuwe producten voor gekozen om alle lasten bij de afnemer ervan neer te leggen.
Dank voor je reactie Theofiel. Dus dan wordt het een privékaart met kortingsproduct (Dal Voordeel).
Gaan we het zo doen.

Allen dank voor de reacties en het meedenken.
Reputatie 2
Je kunt eens contact opnemen met de afdeling zakelijk van NS, tot voor kort kregen alle business card houders een gratis dalvoordeel kaart van NS. Zelf heb ik ongeveer 2 weken na levering van de business card door mijn werkgever een email ontvangen van NS met een code om gratis een dalvoordeel kaart aan te schaffen voor prive reizen.
Goede tip Martijn,

dat ga ik zeker doen.
Reputatie 4
Badge
Let wel op dat je bij het verlaten of betreden van je vrije traject uit moet stappen wanneer je op twee verschillende abonnementen reist.

Reageer