Skip to main content
beantwoord

Alle meldingen van deze community komen in mijn spamfolder

Toon eerste bericht

125 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3602 reacties
  • 13 januari 2025

Volgens mij is dit wel de belangrijkste oorzaak waarom veel nieuwe topicstarters niet meer reageren in hun topics. In het verleden kregen ze een email dat er een reactie is op hun topic. Dat triggerde natuurlijk om even naar de reactie te kijken. Nu krijgen ze na plaatsing van hun topic totaal geen notificaties meer en dat is wat mij betreft funest want dan denken topicstarters dat er niet gereageerd wordt op hun topic.

Dus het zou wel prettig zijn dat dit met enige voortvarendheid wordt opgepakt en dat tevens gekeken wordt of de mail niet in de spambox terecht komt (sorry ​@Momo)    

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9155 reacties
  • 13 januari 2025

We hebben het doorgezet. Hopelijk kan het snel worden opgelost.

Forum|alt.badge.img
  • Reisleider****
  • 2225 reacties
  • 13 januari 2025
Henkpeetersen schreef:

Volgens mij is dit wel de belangrijkste oorzaak waarom veel nieuwe topicstarters niet meer reageren in hun topics. In het verleden kregen ze een email dat er een reactie is op hun topic. Dat triggerde natuurlijk om even naar de reactie te kijken. Nu krijgen ze na plaatsing van hun topic totaal geen notificaties meer en dat is wat mij betreft funest want dan denken topicstarters dat er niet gereageerd wordt op hun topic.

Dus het zou wel prettig zijn dat dit met enige voortvarendheid wordt opgepakt en dat tevens gekeken wordt of de mail niet in de spambox terecht komt (sorry ​@Momo)    

Gelukkig hebben we met z'n allen een stel (hopelijk) werkende ogen gekregen. Volgens mij weet de helft van de gloednieuwe topicstarters niet eens is af van email notificaties ook omdat ze niet werken.

Ik denk eerder dat deze topicstarters al op een andere manier zijn geholpen, anders zouden ze echt wel terug komen, hadden ze hulp nodig.

Persoonlijk controleer ik altijd zelf nog even of er iemand op een sociale platform heeft gereageerd, ookal heb ik geen notificatie en bijzonder genoeg komt het vaak genoeg voor dat er wel is gereageerd zonder notificatie.

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9155 reacties
  • 13 januari 2025

Ik weet niet wat er precies is gebeurd, maar mij is medegedeeld dat iedereen nu weer notificatie e-mails zou moeten ontvangen.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16445 reacties
  • 13 januari 2025
Gorott schreef:

Volgens mij weet de helft van de gloednieuwe topicstarters niet eens is af van email notificaties ook omdat ze niet werken.

In het verleden was het nog wel eens zo dat iemand die pas nieuw was of alleen maar 1 vraag wilde stellen al snel een verzoek deed om het account te verwijderen omdat er (te) veel mailtjes kwamen. 

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1574 reacties
  • 27 januari 2025
Erryt NS schreef:

Ik weet niet wat er precies is gebeurd, maar mij is medegedeeld dat iedereen nu weer notificatie e-mails zou moeten ontvangen.

Ik heb dit bericht destijds (en dat is ergens wel ironisch) gemist omdat ik er nog altijd geen mail van kreeg. Verder is er ook geen reactie meer op geweest hier zie ik.

Maar nog steeds krijg ik geen enkele mail/melding van de community binnen. Krijgen anderen die hier aangeven geen mails meer te ontvangen nu wel weer mails of speelt dit probleem nu alsnog?

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3602 reacties
  • 28 januari 2025

@JurgenH Dit probleem speelt nog steeds hoor. Die mededeling van Erryt berust denk ik op een misverstand.

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2560 reacties
  • 28 januari 2025

Ik krijg ook nog steeds geen mails. Ook niet in mijn spamfolder.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13336 reacties
  • 28 januari 2025

Ik krijg ook nog steeds geen meldingen van deze community.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1574 reacties
  • 29 januari 2025

Ik begreep van Erryt (privéberichten), dat er wel mailtjes de deur uit. Dat kon Gainsight in mijn geval zien, en waren inderdaad mails over topics waar ik recent in had gereageerd. Die mails komen bij mij alleen niet aan, maar blijkbaar bij niemand nog dus…

Het zou fijn zijn als dit wederom onder de aandacht gebracht kan worden.

Dit probleem komt overigens ook niet uit de lucht vallen:

Dit is destijds ook nooit opgepakt/opgelost.

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2560 reacties
  • 29 januari 2025

Ik vrees dat er niks is veranderd en dat er nog steeds iets mis is met de DMARC. Toen ik nog wel af en toe mails kreeg, was dat altijd het probleem. In de tussentijd is Gmail nog wat strenger geworden en komen dergelijke mails (met en Fail voor DMARC) kennelijk niet eens meer in de spam, maar verdwijnen ze geruisloos.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16445 reacties
  • 29 januari 2025
JurgenH schreef:

maar blijkbaar bij niemand nog dus…

Ik krijg nog steeds mails voor de dingen die bij mij “aan” staan, privé berichten en mentions en die komen ook nog steeds in de spambox. Dat zijn dan meestal ook de enige berichten in mijn spambox, met nog af en toe een echt spam bericht en nog minder vaak een bericht wat daar niet in hoort te komen omdat die komt van een bedrijf waar ik klant ben en die normaal wel in mijn gewone mail komen. Zo is mijn spambox zeker voor 95% alleen voor NS community mailtjes. Als ik zie dat er aangegeven is dat een nieuwe mail in de spambox staat is mijn eerste gedachte dat het van de NS community is. 

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13336 reacties
  • 30 januari 2025

Ik heb ineens een alarmklokje naast het profielicoontje staan met daarin het getal 12. Als ik doorklik op die 12 krijg ik q2 berichten te zien van topics waarop ik eerder gereisd heb en er een nieuwe reactie is. Blijkbaar is dit een vervanging voor emails?

Sascha NS
Moderator
  • Moderator
  • 1655 reacties
  • 30 januari 2025

Kan je een screenshot delen MoDe?

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13336 reacties
  • 30 januari 2025
Sascha NS schreef:

Kan je een screenshot delen MoDe?

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16445 reacties
  • 30 januari 2025

Oh, dat belletje heb ik ook ineens, al zag ik er geen getal bij staan. Daar krijg ik ook meldingen wanneer er iemand gereageerd heeft op een reactie in een topic, iets waar ik geen mail van krijg (omdat ik dat niet ingesteld heb). 

En van die bovenste mention had ik dus ook gewoon een mailtje ontvangen (in de spambox), dus zowel mail als melding bij dit nieuwe belletje. 

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2560 reacties
  • 30 januari 2025
Momo schreef:

Oh, dat belletje heb ik ook ineens, al zag ik er geen getal bij staan. Daar krijg ik ook meldingen wanneer er iemand gereageerd heeft op een reactie in een topic, iets waar ik geen mail van krijg (omdat ik dat niet ingesteld heb).

Juist, ik zie daar ook de meldingen die ik heb ingesteld. Ik had daar nog nooit gekeken.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1574 reacties
  • 30 januari 2025

Die is bij mij ook nieuw, en wat mij betreft een prima aanvulling.

Maar ik hoop dat dit een aanvulling en niet vervanging is van de mails? Sommigen vind ik wel prettig om te ontvangen.

Forum|alt.badge.img
  • Reisleider****
  • 2225 reacties
  • 30 januari 2025

Het lijkt mij een vervanging van de mails, stukken beter voor het milieu 🥴. En het probleem met de mails lijkt niet opgelost te kunnen worden?

Dan maar zo...

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16445 reacties
  • 30 januari 2025

Ik kreeg nog wel mails (in de spambox) zoals aangegeven en te zien is in mijn geplaatste screenshot. Dus als iemand (niet allemaal tegelijk, eentje is voldoende) mij wil mentionen dan kan ik zien of daar weer een mailtje van komt. 

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1574 reacties
  • 30 januari 2025

Bij deze: komt dit bericht in de spambox van ​@Momo?

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16445 reacties
  • 30 januari 2025

Ja, zojuist ontvangen

En nu ook cijfer 1 bij het nieuwe belletje.

En als “nieuwe” melding wanneer ik daarop klik.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29674 reacties
  • 30 januari 2025

Hier geen mails, het ‘belletje’ met meldingen van de laatste 30 dagen werkt wel. Zonder getalletje erbij.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16445 reacties
  • 30 januari 2025

Een cijfer erbij zul je alleen krijgen bij een nieuwe melding, zoals ik zojuist had. Even testen ​@Robert B 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29674 reacties
  • 30 januari 2025
Momo schreef:

Een cijfer erbij zul je alleen krijgen bij een nieuwe melding, zoals ik zojuist had. Even testen ​@Robert B

Ja, prima (want geen mails ook niet in de spam).

Reageer