Skip to main content
beantwoord

Alle meldingen van deze community komen in mijn spamfolder

Toon eerste bericht

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 30 januari 2025

Ik had dus zowel een mail als een nieuwe melding met cijfer bij het belletje.

Als de melding via het melding de mails moeten vervangen zie ik daar zowel een voordeel als een nadeel van (als de mails tenminste ontvangen worden).

• Voordeel is dat je minder mails krijgt. Afhankelijk van wat je allemaal “aan” hebt staan in je instellingen kun je best veel meldingen en dus mails krijgen, wat niet altijd wenselijk is. Om die reden heb ik ook niet alles aan staan. Geen mails, maar via het belletje, betekent een minder volle inbox (of eigenlijk al een tijdje spambox).
  • Nadeel is dat je dan alleen wanneer je de community opent en ingelogd ben kun zien dat je een melding hebt. Iemand die een keer vraag heeft gesteld en niet dagelijks/ regelmatig de community open heeft ziet dan niet dat er een melding is want krijgt geen mail. Ik zou dan graag een instelling willen waar je kunt aangeven dat je naast de meldingingen deze ook per mail wilt ontvangen.

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 30 januari 2025

Maar krijgen jullie dan allemaal geen mailtjes meer? Ik krijg deze tot een minuut geleden nog steeds.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 30 januari 2025

Hier dus nog geen mails. Ook niet in de spam 😕

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30 januari 2025
JurgenH schreef:

Hier dus nog geen mails. Ook niet in de spam 😕

Zelfde hier, voorheen in de spam (wegens DMARC policy) maar Gmail is er klaar mee en gooit ze tegenwoordig gewoon weg.

Gainsight (de afzender) zou daar overigens wel meldingen van Google over moeten krijgen… ‘jullie mogen geen mails versturen namens ns.nl’ maar die worden natuurlijk niet gelezen.

Dit zijn de laaste mails (de ongelezen maiis heb ik zelf verplaatst vanuit spam naar inbox):

En die ‘via’ is de schuld 

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 30 januari 2025
Robert B schreef:

Zelfde hier, voorheen in de spam (wegens DMARC policy) maar Gmail is er klaar mee en gooit ze tegenwoordig gewoon weg.

Ik gebruik geen Gmail, maar KPN webmail. Misschien interessant om te weten wat anderen gebruiken.

Hier dus KPN en wel community mailtjes.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 30 januari 2025

Ik krijg al een tijdje geen mails meer en gebruik eigen domein-mail. Vroeger wel en die kwamen niet in de spam.

Nieuwsbrieven en andere mails van NS ontvang ik wel.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 30 januari 2025

Ik gebruik outlook.com als provider (voorheen Hotmail).

Mails kwamen bij mij altijd in de spam binnen en dat heb ik toen weten op te lossen door forum@ns.nl als veilige afzender te markeren. Later kreeg ik wel meldingen dat de afzender mogelijk onveilig was. Ik kan helaas niet meer terugvinden wanneer ik de laatste mails heb gehad.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 30 januari 2025

Dat nieuwe venster met meldingen bovenin gaat ook nog niet echt vlekkeloos. De laatste melding bovenaan is (en was toen ik er op klikte) lang niet de laatste melding:

Echter, wanneer ik terugscroll (je moet er maar net per ongeluk achterkomen), krijg ik pas na 28 dagen terug opeens weer meldingen die recenter zijn:

En vervolgens kan ik opnieuw naar 28 dagen scrollen:

En daar zijn de recentere meldingen uit dat topic, die ik dus wel als nummer zag (12 ongelezen meldingen) maar waarvan ik de melding niet direct zag.

De meldingen staan dus een soort van gesorteerd, maar in groepjes van 28 dagen? En dan begint het weer bij recentere meldingen.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 31 januari 2025

Oh, dat heb ik hier niet. Ik heb alleen van vandaag jouw mention en verder loopt het van 2 dagen geleden gewoon door naar 29 dagen geleden en dan is het op, het begint niet opnieuw en heb ook nummer ongelezen meldingen. Ik heb dus vandaag geen meldingen dat er iemand heeft gereageerd in een topic waar ik ook gereageerd heb, zoals dit betreffende topic, terwijl jij wel meldingen hebt dat er in dit topic meerdere users hebben gereageerd, waaronder ik. Nou zit ik daar ik ook helemaal niet op te wachten, heb totaal geen behoefte om van iedere reactie in een topic waar ik gepost heb een melding te krijgen, maar het is wel vreemd dat de ene user het wel krijgt en de ander niet. En als ik wel van iedere reactie een melding krijg wil ik een optie om dat uit te zetten, net zoals je de e-mailmeldingen uit of aan kan zetten. 

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 31 januari 2025

Dat kun je in de instellingen aanpassen toch?

Ik had dit altijd aan staan, samen met privé berichten. Vind het altijd wel fijn als ik ergens heb gereageerd, dat ik op de hoogte gebracht wordt van een nieuwe reactie. Ik reageer toch niet op zo veel verschillende topics.

De optie alleen op de hoogte gebracht worden van de eerste nieuwe reactie zou voor jou dan ook in dat meldingenvenster er voor moeten zorgen dat je enkel van de eerste reactie een melding krijgt, en vervolgens niet meer?

Blijft het raadsel over waarom bij mij die volgorde zo raar is, en bij jou weer niet. Want ook van dit bericht kreeg ik wel een notificatie (1 ongelezen bericht bij het belletje), maar voor de melding moest ik wel weer zoeken.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 31 januari 2025

Dat heb ik inderdaad uitstaat, al heel lang. Misschien wel vanaf het begin. 

Daar staat aangegeven dat je een melding krijgt van een reactie op een bericht wat je hebt aangemaakt of waarop je ben geabonneerd. Bij de oudere meldingen (eerder dan vandaag) van het nieuwe belletje heb ik “gereageerd” meldingen van een topics waarop ik wel ben geabonneerd maar die instelling stond ook in de afgelopen maand uit. Daar had ik dan volgens deze instelling geen meldingen van moeten hebben. Of er is bij de oudere meldingen niet gekeken naar die instelling en is er vanaf vandaag dat de knop actief is geworden wel naar wordt gekeken. Of je krijgt altijd een melding bij een topic waarop je geabonneerd bent. Misschien moet ik dat morgen (of eigenlijk later vandaag) nog even testen. 

Edit, maar gelijk even gedaan, geabonneerd op dit topic. Nu eens kijken of er meldingen komen bij nieuwe reacties hier. 

Overigens hebben ze op de KPN community dat belletje ook gekregen en ook daar werd gezegd dat de meldingen niet goed gesorteerd staan. Daar geeft iemand aan dat met “alles markeren als gelezen” de nieuwere meldingen wel bovenaan komen. 

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 31 januari 2025
Erryt NS schreef:

Maar krijgen jullie dan allemaal geen mailtjes meer? Ik krijg deze tot een minuut geleden nog steeds.

Niks meer. Al maanden niet meer. Gmail gooit ze al weg voordat ze bij mij aankomen.

Het probleem ligt zeer waarschijnlijk nog steeds (al minstens 4 jaar) bij de DMARC policy, en dat moet Gainsight oplossen. Voor de Eurail-community is dat wel in orde, dus ze kunnen het wel.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 31 januari 2025
JurgenH schreef:

Dat kun je in de instellingen aanpassen toch?

Deze instelling heeft dus blijkbaar alleen invloed op de e-mailberichten. Na abonneren op dit topic (zonder deze instelling aan te zetten) kreeg ik wel een nieuwe melding bij het belletje. Nu dus maar weer uitschrijven zodat ik niet nog meer meldingen krijg.

Abonneren op een topic deed ik alleen maar om ze bij mijn favorieten te krijgen en daardoor sneller te vinden voor iets. Als dit belletje iets blijvend is, zou ik graag dezelfde instellingen daarvoor hebben als voor e-mailberichten want op deze manier ga ik geen topics meer bij mijn favorieten zetten / op abonneren. 

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 31 januari 2025

Vreemd, je zou verwachten dat dat gelijk is aan elkaar.

De markeren als ongelezen knop is hier trouwens niet eens zichtbaar. Ik zie een 2 staan bij de meldingen, maar zie nergens ongelezen meldingen o.i.d.

Het lijkt wel of we hier in de proeftuin van Gainsight zitten 😅

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 31 januari 2025
JurgenH schreef:

Vreemd, je zou verwachten dat dat gelijk is aan elkaar.

Ja, zou je verwachten inderdaad. Of anders aparte instelligen voor e-mailberichten en belletje meldingen.

JurgenH schreef:

De markeren als ongelezen knop is hier trouwens niet eens zichtbaar. Ik zie een 2 staan bij de meldingen, maar zie nergens ongelezen meldingen o.i.d.

Alleen bij een nieuwe melding is er zo te zien een “Alles markeren als gelezen” zoals in mijn screenshot van gisteravond. Maar eenmaal gelezen kun je niet meer alles als ongelezen markeren (zie ik ook het niet van in eerlijk gezegd). 

En nieuwe meldingen horen bovenaan te staan, staan ze bij jou soms weer meer naar onder zoals je gister ook al liet zien?

JurgenH schreef:

Het lijkt wel of we hier in de proeftuin van Gainsight zitten 😅

Op de KPN community is het belletje alweer verdwenen. Misschien kan een moderator eens bij Gainsight informeren. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 31 januari 2025
Momo schreef:

Op de KPN community is het belletje alweer verdwenen.

Bij mij niet… 

Voor de rest lijkt het wel te kloppen hier: 

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 31 januari 2025
Robert B schreef:
Momo schreef:

Op de KPN community is het belletje alweer verdwenen.

Bij mij niet… 

Dan is die zeker alleen te zien met een account, wat ik daar niet heb. Gister zag ik daar wel een belletje zonder account en nu niet meer. En iemand daar gaf aan dat het al weer weg was. 

Wat me eigenlijk vooral verbaast is dat er van zo'n nieuwe feature vanuit NS niets wordt gemeld in het daarvoor bestemde subforum maar dat we het zelf moeten constateren en dat het blijkbaar ook een verrassing voor de modearators is. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 31 januari 2025
Momo schreef:

Dan is die zeker alleen te zien met een account, wat ik daar niet heb. Gister zag ik daar wel een belletje zonder account en nu niet meer. En iemand daar gaf aan dat het al weer weg was.

Vreeemd als je zonder account bij KPN zo’n belletje zag, want wie ben je dan? En reageren lukt natuurlijk ook niet anoniem. Heb inderdaad nog een (oud) KPN ID.

Hier natuurlijk ook geen belletje als je niet ingelogd bent.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 31 januari 2025
Robert B schreef:
Momo schreef:

Vreeemd als je zonder account zo’n belletje zag, want wie ben je dan?

Bij er op klikken zag ik een tekst als dat ik geen meldingen had omdat ik niet ingelogd was of zo (niet aangedacht om daar een screenshot van te nemen). En volgens mij zag ik daar toen geen loep (zoekfunctie). Loep zie ik nu wel en geen belletje. Mogelijk waren ze daar (ook) nog wat aan het experimenteren. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 31 januari 2025

Meteen maar even iets getest bij KPN, mezelf genoemd in een reactie.

En in de inbox de mail!

Logisch, want KPN host hun Community natuurlijk gewoon op eigen servers.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 31 januari 2025
Momo schreef:

Alleen bij een nieuwe melding is er zo te zien een “Alles markeren als gelezen” zoals in mijn screenshot van gisteravond. Maar eenmaal gelezen kun je niet meer alles als ongelezen markeren (zie ik ook het niet van in eerlijk gezegd). 

En nieuwe meldingen horen bovenaan te staan, staan ze bij jou soms weer meer naar onder zoals je gister ook al liet zien?

Klopt, de meldingen stonden weer onderaan (en waren nog ongelezen) desondanks is de knop “alles markeren” niet zichtbaar.

Er zijn nu wel 2 meldingen die weer recent zijn, maar nog steeds klopt er niets van:

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 31 januari 2025
Robert B schreef:
Momo schreef:

Vreeemd als je zonder account bij KPN zo’n belletje zag, want wie ben je dan? En reageren lukt natuurlijk ook niet anoniem. Heb inderdaad nog een (oud) KPN ID.

Hier natuurlijk ook geen belletje als je niet ingelogd bent.

Gisteren werd het belletje hier ook getoond als je niet ingelogd was, wat ik al opmerkelijk vond. Als je er op klikte kreeg je ook netjes de boodschap dat je geen meldingen hebt. Goh, want je bent niet ingelogd. 

Dat is nu weer gefixt.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 2 februari 2025

Ah, nu krijg ik ook nieuwe meldingen bijna onderaan ipv bovenaan de lijst. Het is dat ik er ook nog een mail van krijg anders had ik ze zo snel niet eens gezien. Voor privéberichten had ik trouwens liever dat blauwe cijfertje naast je avatar. Ik ben niet echt happy met dit nieuwe meldingen belletje. 

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 2 februari 2025

Mijn belletje geeft elke keer een aantal aan, maar ik moet 3 reeksen doorploegen om te zien dat het oudste bericht van 1 dag geleden is. Ik kan geen optie vinden om die berichten te verwijderen. Wat mij betreft is dit geen aanwinst.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 2 februari 2025

Om wat voor melding het gaat (privébericht en @mention heb ik aan staan) is inderdaad onduidelijk, dat komt allemaal bij het belletje en niet meer bij je foto/avatar.

Onhandig, want een melding ‘jij bent genoemd in...’ hoef ik natuurlijk niet open te klappen, maar goed ‘alles gelezen’ werkt ook. Ligt er natuurlijk ook aan of je een (ongesorteerde) waslijst aan meldingen hebt of maar een stuk of 20 per maand.

Geen mails, maar zoals dit (op belletje tikken) is prima. Bij mij alles netjes op volgorde (meest recente eerst).

Reageer