Skip to main content
vraag

Community-login via Mijn NS werkt niet meer

  • 28 June 2024
  • 14 reacties
  • 326 Bekeken

Sinds ongeveer een week werkt de community-login via Mijn NS niet meer.

Ik word wel in Mijn NS ingelogd, maar niet in de community (rode balk met de tekst "Authenticatie mislukt, probeer het later nogmaals").

14 reacties

Goedenavond Pieter van Ieperen, 

Vervelend dat het inloggen via jouw Mijn NS-account niet lukt. Heb je het al geprobeerd om via een andere browser in te loggen? En heb je de Cookies al verwijderd?

Reputatie 1

Google Android 13 met Chrome versie 126.0.6478.122

Microsoft Windows 10 Home met Edge 126.0.2592.81

All time browsing history, cookies and site data, cached images and files, saved passwords, auto-fill form data, site settings zeer vaak gewist. Dit is zowiezo aan te raden bij complexe websites als die van NS.

De community (het forum) accepteert geen authenticatie via Mijn NS-account meer sinds ongeveer een week.

 

Reputatie 6
Badge +2

Bedankt voor de info, Pieter! Ik heb deze gegevens doorgestuurd naar onze support. Ik hou je op de hoogte wanneer er een oplossing is! 

Reputatie 1

N.B. Je wordt wel, zonder dat je het merkt, ingelogd op de andere prive-gedeeltes van ns.nl.

Badge +3

N.B. Je wordt wel, zonder dat je het merkt, ingelogd op de andere prive-gedeeltes van ns.nl.

Yes, dus werk aan de winkel voor Gainsight en/of NS.

Gelukkig zie je dan wel alleen je eigen gegevens (al kun je daar niets mee terwijl je toch echt succesvol ingelogd bent).

Reputatie 1

Is toch echt een gewone MijnNS login. Ook abonnementswijzigings-bestellingen gewoon op te starten.

Getest na het wissen van alle cookies, etc.

Reputatie 6
Badge +2

Er is inmiddels iets aangepast waardoor het inloggen via Mijn NS nu wel zou moeten lukken. Zou je dit willen proberen @Pieter van Ieperen?

Reputatie 1

Werkt nog niet. Zie mijn antwoord in topic 

 

Reputatie 1

Nu kan ik ook niet meer inloggen met het Mijn NS account. Ik krijg telkens een bericht: Authenticatie mislukt, probeer het later nogmaals.

Ik heb het voor de zekerheid geprobeerd met Firefox en Google Chrome in incognitomodus, en Safari, tevergeefs.

Moet ik een nieuw account aanmaken bij dit forum?

Een nieuw account aanmaken zal het probleem niet verhelpen ben ik bang. We zijn in contact over het probleem. Helaas duurt dit langer dan gewenst.

Badge +3

Ik zie dat het certificaat teruggezet is naar een oudere versie (dus niet meer dat van 1 juli 2024) 

Maar helaas lost dat het SAML/SSO probleem dus niet op (voor zover het ook maar iemand boeit en blijkaar treft) 😥

https://www.cloudflare.com/learning/access-management/what-is-saml

Reputatie 1

Het versleutelingscertificaat van 1 juli 2024 voor www.ns.nl (en ns.nl en nog veel meer domeinnamen) is een ander certificaat dan dat van 29 augustus 2023 voor community.ns.nl en forum.ns.nl.

Met beide certificaten was en is volgens mijn webbrowsers (Google Chrome op Android en Microsoft Edge op Windows Home) niets mis.

Verder kunnen we gelukkig rechtstreeks op het forum inloggen, dus zonder MijnNS-login.

Let er wel op dat het forum-wachtwoord niet hetzelfde hoeft te zijn als het MijnNS-wachtwoord.

 

Badge +3

Het versleutelingscertificaat van 1 juli 2024 voor www.ns.nl (en ns.nl en nog veel meer domeinnamen) is een ander certificaat dan dat van 29 augustus 2023 voor community.ns.nl en forum.ns.nl.

Ah, je hebt gelijk. De login-pagina via Mijn NS is natuurlijk www.ns.nl Misschien kunnen ze beter een wildcard certificaat aanmaken voor *.ns.nl

Ik neem aan dat Craftsmen dit niet echt kunnen oplossen, dus ik heb gewoon een nieuw (community en niet MijnNS) account aangemaakt, en het werkt wel.

Reageer