Denk mee over het NS Serviceforum! | NS Community
Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12915 Bekeken


Toon eerste bericht

536 reacties

Ik heb het ook. Hoe zit het bij de rest?
Met Google Chrome Versie 53.0.2785.143 zie ik wel
de datum en tijd wanneer de cursor er op staat.

Reputatie 6
Badge +2
Even over de aantallen in reacties (signaal van Thom en Tochjo):

Het zou kunnen dat de statistieken die je ziet op het profiel niet altijd hetzelfde zijn als de statistieken die je ziet als je klikt op Reacties in je profiel. Statistieken in je openbare profiel zijn anders berekend dan het volledige resultaat dat je ziet als je klikt op Reacties. Voorbeeld: het aantal posts in het Archief topic zijn niet meegerekend in de statistieken, maar worden getoond in de zoekresultaten, waardoor het aantal reacties op die pagina hoger is. Zo nu en dan verplaats ik een topic naar dit forum. Wellicht is dat dus de oorzaak.

Dat klopt niet, op https://forum.ns.nl/members/roel-154 staat bij Reacties ''1'', hoewel die ene in Archief staat.
Ik word (spreekwoordelijk) gek van de (vaak NS) afkortingen is daar geen mogelijkheid voor om daar een aparte topic voor aan te maken waarin aangegeven wordt waarvoor die afkortingen staan bv..

En in het Openbaar Vervoer wordt te vaak (in mijn ogen) vanuit gegaan dat reizigers de mogelijkheid van gebruik van apps hebben. Ik heb die mogelijkheid niet en het komt (bij feestdagen bv.) ook vaak voor dat ik m'n GSM thuis laat omdat dan vaak met de laatste reis mogelijkheid naar huis ga.

Ik kan moeilijk aan vreemde mensen (op straat) gaan vragen of ik even gebruik van hun telefoon mag maken om te kijken of ik nog wel gewoon thuis kan komen. Ook wetend dat ik vaak (ruim) van te voren een route planning maak (en een dag vooraf gaande nog een keer controleer), om vooral te kijken of thuis kan komen op die dag. Ik heb zelf (behalve een fiets of benenwagen) verder geen eigen vervoer.
Hoi Hendrik-Jan. Daar kunnen we vast op korte termijn iets aan doen, in ieder geval de moderators. We zullen erop letten dat we zo min mogelijk afkortingen gebruiken op het forum. Goed dat je dit meldt.

Je melding over het gebruik van apps gaat niet over het forum. Je kunt hier eventueel een apart topic over openen.
Hoi Hendrik-Jan. Daar kunnen we vast op korte termijn iets aan doen, in ieder geval de moderators. We zullen erop letten dat we zo min mogelijk afkortingen gebruiken op het forum. Goed dat je dit meldt.

Je melding over het gebruik van apps gaat niet over het forum. Je kunt hier eventueel een apart topic over openen.

Dank in ieder geval voor reactie op het eerste (afkortingen) punt.
Reputatie 6
Badge +2
Even over de aantallen in reacties (signaal van Thom en Tochjo):

Het zou kunnen dat de statistieken die je ziet op het profiel niet altijd hetzelfde zijn als de statistieken die je ziet als je klikt op Reacties in je profiel. Statistieken in je openbare profiel zijn anders berekend dan het volledige resultaat dat je ziet als je klikt op Reacties. Voorbeeld: het aantal posts in het Archief topic zijn niet meegerekend in de statistieken, maar worden getoond in de zoekresultaten, waardoor het aantal reacties op die pagina hoger is. Zo nu en dan verplaats ik een topic naar dit forum. Wellicht is dat dus de oorzaak.

Dat klopt niet, op https://forum.ns.nl/members/roel-154 staat bij Reacties ''1'', hoewel die ene in Archief staat.

Bij https://forum.ns.nl/members/inekebarnhoorn-10581 klopt het wel.
Badge +3
Het zou kunnen dat de statistieken die je ziet op het profiel niet altijd hetzelfde zijn als de statistieken die je ziet als je klikt op Reacties in je profiel. Statistieken in je openbare profiel zijn anders berekend dan het volledige resultaat dat je ziet als je klikt op Reacties.
Dat is gek. Een reactie is toch een reactie? Ik zie geen reden waarom die aantallen "anders berekend" zouden moeten worden.

Is dit wat jullie bedoelden, of gaat het erom dat de statistieken die te zien zijn op jouw profiel zijn veranderd?

In mijn profiel staat op dit moment dat ik 4822 reacties heb. Dat waren er enkele weken geleden ruim 5000. Als ik naar mijn reacties zoek, dan worden er 5101 gevonden. Dat aantal, 5101, moet dus ook op mijn profiel staan. Ik zou niet weten waarom daar een ander aantal moet staan. Misschien komt dat wel door reacties die nu in het archief staan, maar die heb ik toch ook geplaatst? Waarom worden die in mijn profiel niet meegeteld?
Misschien komt dat wel door reacties die nu in het archief staan, maar die heb ik toch ook geplaatst? Waarom worden die in mijn profiel niet meegeteld?

Volgens mij worden die wel meegeteld. Voorheen was dat aantal rechtsbovenin bij mij juist hoger dan het aantal gevonden reacties. Ik denk dat het effect van die bug dus nog groter is dan het verschil tussen die 5101 en 4822.
Ik word (spreekwoordelijk) gek van de (vaak NS) afkortingen is daar geen mogelijkheid voor om daar een aparte topic voor aan te maken waarin aangegeven wordt waarvoor die afkortingen staan bv..



Ik maak me daar ook geregeld schuldig aan zonder dat door te hebben, zal er ook zeker weer op gaan letten.
Nog even een korte aanvulling op de opmerking van mij bij nummer 55; Ik bedoel specifiek afkortingen die betrekking hebben op NS termen en niet personen die bij de NS werken. Vaak gebruikte afkortingen (zoals i.v.m. of m.b.t. bv.) bedoel ik daar dus niet mee

Maar dit even terzijde.
Over tellertjes gesproken. www.ns.nl/klantenservice/contact

Forum

Antwoord van 20.000 reizigers
Over tellertjes gesproken. www.ns.nl/klantenservice/contact

Forum

Antwoord van 20.000 reizigers


Ik had over de reactie die ik eind van de middag bij deze topic geplaatst had en niet bij een andere topic. En m'n tweede opmerking/reactie was alleen bedoeld om problemen te voorkomen.
Reputatie 6
Badge +2
Even over de aantallen in reacties (signaal van Thom en Tochjo):

Het zou kunnen dat de statistieken die je ziet op het profiel niet altijd hetzelfde zijn als de statistieken die je ziet als je klikt op Reacties in je profiel. Statistieken in je openbare profiel zijn anders berekend dan het volledige resultaat dat je ziet als je klikt op Reacties. Voorbeeld: het aantal posts in het Archief topic zijn niet meegerekend in de statistieken, maar worden getoond in de zoekresultaten, waardoor het aantal reacties op die pagina hoger is. Zo nu en dan verplaats ik een topic naar dit forum. Wellicht is dat dus de oorzaak.

Dat klopt niet, op https://forum.ns.nl/members/roel-154 staat bij Reacties ''1'', hoewel die ene in Archief staat.

Bij https://forum.ns.nl/members/inekebarnhoorn-10581 klopt het wel.

Bij https://forum.ns.nl/members/tm010-267 en https://forum.ns.nl/members/fb76-29995 weer niet.
Nog even een korte aanvulling op de opmerking van mij bij nummer 55; Ik bedoel specifiek afkortingen die betrekking hebben op NS termen en niet personen die bij de NS werken. Vaak gebruikte afkortingen (zoals i.v.m. of m.b.t. bv.) bedoel ik daar dus niet mee

Maar dit even terzijde.


Die had ik begrepen hoor, ik werd op mijn eerste werkdag bij NS ook welkom geheten in het paradijs voor de afkortingen en voor je het weet heb je geen weet meer dat je meer in afkortingen praat dan in gewone taal.
Reputatie 6
Badge +2
Even over de aantallen in reacties (signaal van Thom en Tochjo):

Het zou kunnen dat de statistieken die je ziet op het profiel niet altijd hetzelfde zijn als de statistieken die je ziet als je klikt op Reacties in je profiel. Statistieken in je openbare profiel zijn anders berekend dan het volledige resultaat dat je ziet als je klikt op Reacties. Voorbeeld: het aantal posts in het Archief topic zijn niet meegerekend in de statistieken, maar worden getoond in de zoekresultaten, waardoor het aantal reacties op die pagina hoger is. Zo nu en dan verplaats ik een topic naar dit forum. Wellicht is dat dus de oorzaak.

Dat klopt niet, op https://forum.ns.nl/members/roel-154 staat bij Reacties ''1'', hoewel die ene in Archief staat.

Bij https://forum.ns.nl/members/inekebarnhoorn-10581 klopt het wel.

Bij https://forum.ns.nl/members/tm010-267 en https://forum.ns.nl/members/fb76-29995 weer niet.

Dat het aantal posts in topics die nu in de topiccategorie Archief zitten niet is meegerekend in de statistieken is slechts een voorbeeld van de afwijkingen die kunnen voorkomen, zie ik nu. Wat de statistieken voorstellen is dus verder niet eens bekendgemaakt. De statistieken zijn dus eigenlijk niet goed of fout, maar zonder duidelijke betekenis. bijdragevandennis 201609
Reputatie 7
Badge +3
Ik begin pas net (:)), maar bij mij staat "4 opgelost", maar als ik er op klik staat er "Gezocht op: Opgelost: 1 tot 3 van de 3"
Ergens in die statistieken zit inderdaad duidelijk een bug.
Ik ga dat over de statistieken nog eens nader laten uitzoeken, dank voor alle reacties!
Reputatie 7
Badge +4
Even over de aantallen in reacties (signaal van Thom en Tochjo):

Het zou kunnen dat de statistieken die je ziet op het profiel niet altijd hetzelfde zijn als de statistieken die je ziet als je klikt op Reacties in je profiel. Statistieken in je openbare profiel zijn anders berekend dan het volledige resultaat dat je ziet als je klikt op Reacties. Voorbeeld: het aantal posts in het Archief topic zijn niet meegerekend in de statistieken, maar worden getoond in de zoekresultaten, waardoor het aantal reacties op die pagina hoger is. Zo nu en dan verplaats ik een topic naar dit forum. Wellicht is dat dus de oorzaak.

Is dit wat jullie bedoelden, of gaat het erom dat de statistieken die te zien zijn op jouw profiel zijn veranderd?[/quote]


Sivan,

Je bent vrouw en neerlandica: dat betekent in de meeste gevallen dat je tenen licht gaan krommen bij alles wat er ernstig mis gaat met het taalgebruik van mensen. Over een bijdrage van een van de leden merkte je op dat die een tekst citeerde die grammaticaal niet klopte. Ok, ik heb er even beter naar gekeken en je had gelijk. ;-)

Ik ben een man en wil dat getallen kloppen als ze als exacte weergave bedoeld zijn. Als dat niet zo is, krommen mijn tenen want het is schijnexactheid. Tochjo is wiskundeman en hij moet voor zichzelf spreken maar als er één groep mensen fel op is en zal zijn dan is het wel het wiskundevolkje.

Ik hou mezelf even aan in twee bijlagen. Wat staat er? Ik heb 6823 bijdragen geleverd. Onder 'Gezocht op: Jouw reacties wordt het juiste aantal weergegeven 7578.

Een tekort van 755 kan niet verklaard worden door het verplaatsen van een paar reacties.

Het is bij benadering tien procent.

Vervolgens staat er: 1876 Opgelost (klopt dat taalkundig? ;-)) Het blijken er 2060 te zijn.

De getallen kloppen dus niet en geven niet de juiste informatie. Daar staan mijn tenen nou krom van. Hoe kun je op een site de juiste informatie beschikbaar hebben maar die niet gebruiken? Getallen zijn meestal bedoeld om een exact aantal uit te drukken en doen ze dat niet dan hebben ze alleen nominale waarde.

Dan kun je beter schrijven: redelijk veel, dat is ook nominaal. Dat mag soms. Tamzin schreef dat 99,75 procent bepaalde bijdragen maar onzin vond. Ondanks dat hij een getal noemde om daarmee aan te duiden dat nagenoeg iedereen dat vond en niet als getal bedoelde, reageerde een ander en die sprak over die 0,25 procent die er volgens Tamzin anders over dacht. Tamelijk onzinnig maar het geeft het al aan hoe dit ligt.

De getalletjes moeten kloppen anders kun je ze niet als getallen gebruiken. Als de juiste waarde bekend is moet het voor de programmeurs van de site niet zo moeilijk zijn om deze variabele op de goede plek te doen verschijnen.

Ik hoorde tot een categorie waar dit als een soort doodzonde beschouwd werd 😉 |Geef het maar prio1 zoals wat modernere taalmensen dan ik dat noemen. Ik ben een senior tenslotte en opgevoed met het idee dat dit soort schriftelijk taalgebruik uit den boze was. Ik pas me al aan, zoals je ziet ;-)

Wat voor informatie biedt een getal dat niet klopt? Geen.

Ter illustratie:

[quote=Sivan NS]


Bedankt voor alle feedback m.b.t. die statistieken. Ik heb ieder punt meegenomen in een e-mail aan de beheerders, met het verzoek hier nog eens kritisch naar te kijken. Ik kom er op terug.
Reputatie 7
Badge +4
Ik waardeer het dat je je er voor inzet. Een waarde die bekend is kopiëren naar de goede plaats, kunnen de programmeurs van de sites vast wel.
Nou moet ik toch heel eerlijk toegeven, afhankelijk van de opzet van het achterliggende systeem kan dat soms best een ingrijpende wijziging zijn 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Het werkte goed en dat kun je herstellen. Dat kan consequenties hebben die je niet direct ziet maar dat is geen rechtvaardiging voor het geven van informatie, die domweg fout is. Daar hebben we geen computer voor. Van data maak je informatie. Dat dingen die voor de gebruiker eenvoudig zijn, soms moeilijk blijken te programmeren, weten we allebei maar kijk eens wat het feitelijk doet.
Ik ben heel benieuwd naar hun verhaal waarom je wel een correcte waarde hebt, maar die niet op de goede plaats kunt weergeven.

Dit resultaat valt onder woensdag gehaktdag wat mij betreft.
Mijn reactie wilde ik al eerder posten ergens anders, het gaat mij niet specifiek om deze kwestie of jouw reactie. Over dit specifieke probleem kan ik niet oordelen, ik ken de codebase van inSided niet 🙂
Echt lekker werkt die code niet. 😞
Dat is duidelijk ja. Alhoewel, de code doet waarschijnlijk precies wat gevraagd wordt, alleen de vraag is fout 😉

Reageer