Mobiele functionaliteit community | NS Community
beantwoord

Mobiele functionaliteit community

  • 1 October 2022
  • 10 reacties
  • 208 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2

Iets waar ik al langer tegenaan loop: hoe verwijder ik via een mobiele browser een geneste quote of afbeelding uit een quote?

Zowel op PC als mobiel kan je de quote of afbeelding selecteren en komt er dan een blauw vak omheen te staan. Op de PC is het dan een kwestie van op delete drukken en hij is weg, maar via mobiel lukt dat niet. 

Na gebruik van de backspace toets van het mobiele toetsenbord komt er alleen iets van www-quote-widget in het bericht te staan, maar is de quote of afbeelding niet weg.

icon

Beste antwoord door Daniël NS 19 October 2022, 17:12

Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3

Dat is wel een goede vraag, mij lukt het ook niet.

Je kunt op de quote of afbeelding tikken (lichtblauw kader er omheen) en dan linksboven op de [+] klikken (donkerblauw kader eromheen)…

Maar waar is vervolgens de Delete optie of toets? Backspace werkt in ieder geval niet 🤔

Screenshot is Chrome op een Android toestel.

 

Reputatie 6

Ik heb ook wat dingen zitten te proberen, maar ik krijg het ook niet voor elkaar. Ik ga nog even verder op onderzoek uit. Ik kom hier nog op terug!

Reputatie 7
Badge

Dat is wel een goede vraag, mij lukt het ook niet.

Je kunt op de quote of afbeelding tikken (lichtblauw kader er omheen) en dan linksboven op de [+] klikken (donkerblauw kader eromheen)…

Maar waar is vervolgens de Delete optie of toets? Backspace werkt in ieder geval niet 🤔

 

Ik heb de afbeelding in jouw bericht weg gekregen met de backspace. Zo kan ik ook een hele quote verwijderen.

Reputatie 7
Badge +2

Hoe dan? De backspace doet hier helemaal niks. Verschil tussen iOS en Android wellicht? (Robert B gebruikt dezelfde browser als ik zie ik)

Reputatie 7
Badge

Hoe dan? De backspace doet hier helemaal niks. Verschil tussen iOS en Android wellicht? (Robert B gebruikt dezelfde browser als ik zie ik)

Ik heb m in de Samsung browser nu. Zal eens kijken in Chrome.

Reputatie 7
Badge

Ik heb m in de Samsung browser nu. Zal eens kijken in Chrome.

In Chrome lukt het ook. Als ik een deel van een quote selecteer (tik, niet vasthouden) komt er een blauw kader omheen. Backspace verwijdert dat deel vervolgens. 

Reputatie 7
Badge +2

Ja dat blauwe kader krijg ik ook. Maar als ik dan op backspace druk komt er “content-quote widget” in het bericht te staan i.p.v. dat de quote verdwijnt.

Raar dat het bij jou dan wel lukt in Chrome. Wellicht is het iets in de keyboardfunctionaliteit van de Samsung variant op Android dan.

Gebruikte versie bij mij: Chrome 106.0.5249.79 op Android 11.

Reputatie 7
Badge

Ik heb 105.xx maar het lijkt me stug dat dat het is.

Misschien een app die dwars ligt? 

Badge +3

 

Ik heb de afbeelding in jouw bericht weg gekregen met de backspace. Zo kan ik ook een hele quote verwijderen.

content-quote widget

Een quote of afbeelding krijg ik echt niet in zijn geheel weg (Xiaomi Poco F1 toestel)

Gremlins...(daar maakte chrome eerst GroenLinks van) 😆 

 

Reputatie 6

Ik heb een update. Het team verantwoordelijk voor verbeteringen en updates van Insided heeft aangegeven dat ze dit probleem hebben kunnen repliceren, maar een oplossing heeft op dit moment geen prioriteit. Ze zijn er dus van bewust en dit kan met de tijd nog opgepakt worden, maar verwacht hier helaas geen oplossing voor op de korte termijn. 

Reageer