beantwoord

NS laat mij in de kou staan ...

  • 22 February 2024
  • 5 reacties
  • 205 Bekeken

Gisteren zijn min vrouw en ik door de NS letterlijk aan ons lot overgelaten.. Wat gebeurde:  Er was een aanrijding tussen Eindhoven en Boxtel  rond 22:00 uur.  De 22:06 sprinter reed dus niet… en de laatste bus op de avond naar Best (waar wij wonen)  rijdt om exact dezelfde tijd aan naar Best (hoe logisch is dat ?)…. gevolg:   op zoek naar vervangend vervoer… dat is er … in de vorm van een snelbus naar Boxtel (!!!).

Best wordt niet aangedaan en men weet hoegenaamd niets meer te melden vanuit het personeel van de NS. Ook wordt niet gewezen op de klantenservice en de plicht van de NS om vervangend vervoer te regelen (tuurlijk niet.. dat kost geld)…

Uiteindelijk de man van een ex-collega (die nota bene bij NS gewerkt heeft) bereid gevonden on s op te halen en weg te brengen.

Maar het idiote komt nog: De klantenservice is niet gevoelig voor mijn klacht en komt enkel met raadgeving voor een volgende keer.. compensatie 0 want er is niet ingecheckt (HOE VREEMD).

Nee, zelfs in de nasleep hiervan laat NS je in de kou staan  SCHANDELIJK !!!

 

icon

Beste antwoord door Sascha NS 22 February 2024, 14:55

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Lijkt me een geval voor het Klachtenloket OV:

https://klachtenloket-openbaarvervoer.nl/

Goedemiddag JGAV van der Winkel. Welkom bij de NS Community.

Wat balen om te lezen dat je reis zo is verlopen. Hoewel er officieel inderdaad geen compensatie geboden kan worden bij het ontbreken van een check-in, kijk ik graag of ik iets voor je kan betekenen.
Zou je mij een privébericht willen toesturen? Ook wil ik je vragen om je profiel aan te vullen met de persoonsinformatie die je toe kan voegen. Dit is enkel zichtbaar voor jezelf en de moderators van NS die op de NS Community werkzaam zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Het is vervelend dat jullie letterlijk in de kou stonden, maar als je niet hebt ingecheckt kun je niet aantonen dat je met NS wilde reizen. Een weetje voor de volgende keer. Daarnaast is het zaak om wanneer je strandt contact op te nemen met NS klantenservice. Zelf geregeld vervoer wordt in principe nooit vergoed door NS. Ik begrijp dat er we bussen waren ingezet? In dat geval kom je alleen in aanmerking voor geld-terug-bij-vertraging bij minstens half uur vertraging. Maar daar heb je een jncheck en uitcheck voor nodig en dat is er niet. Dan is het fijn dat @Sascha NS wilt kijken of er toch compensatie mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp dat er we bussen waren ingezet?

 

Ze moesten van Eindhoven naar Best. De ingezette bussen reden rechtstreeks naar Boxtel en stopten dus niet in Best.

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp dat er we bussen waren ingezet?

 

Ze moesten van Eindhoven naar Best. De ingezette bussen reden rechtstreeks naar Boxtel en stopten dus niet in Best.

Alle ingezette bussen? Dat staat er niet. Er staat een snelbus naar Boxtel.

Mogelijk kon men vanaf Boxtel wel naar Best?

Als NS personeel en de reisplanner het niet weten dan heb je nog de mogelijkheid om contact op te nemen met de klantenservice.

Reageer