Skip to main content
beantwoord

printen fietsticket

  • 15 september 2023
  • 4 reacties
  • 119 Bekeken

Ik heb een fietsticket voor morgen gekocht en betaald. Ik heb een mail gekregen, waar ik op bovenstaande pagina uit kom. Ik heb geen app, en ik wil geen app, dus ik wil printen. Ik heb het 3 keer geprobeerd, maar de “printen” knop werkt niet. En ik mag geen screenshots gebruiken.

Dus ik zit klem. Voor dat ik de standaard onzin adviezen krijg, ik ben van huis uit computerprogrammeur. Dit hoort te werken en ligt 100% aan de NS. Een goede website houdt zich aan de standaarden, en dan werken alle browser, hoeven cookies niet verwijderd te worden, is geen reset nodig, of welke onzin nog meer bedacht kan worden, om de fout van de website, dus van de NS, op de klant af te wimpelen.

Genereer gewoon een pdf, dat werkt, dat is te printen. Morgen vroeg heb ik deze ticket nodig, en ik had nooit zo dom moeten wezen om via de website van de NS te gaan boeken.

Wat is een fatsoenlijke work-arround, zonder mij met allerlei onzin op te schepen?

moderator: afbeelding met gegevens verwijderd

Beste antwoord door Bernard10a

@Robert B Er was inderdaad een pdf gedownload. Een fatsoenlijke melding had dit probleem voorkomen. Ik heb de pdf geprint en kan er morgen mee op reis.

Bedankt Robert B Ik hoop dat de NS de gebruikers interface gaat verbeteren.

Bekijk origineel

4 reacties

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30589 reacties
  • 15 september 2023

Welkom bij de NS Community!

Vreemd, die knop ‘Printen’ (in je verwijderde screenhsot) zou een pdf moeten opleveren, dus kijk in ieder geval bij je downloads. De tekst op de knop was voorheen ook gewoon ‘Downloaden’.

Taal op Engels zetten (rechtsboven) wil ook nog wel eens helpen.


Tomas NS
  • Oud Moderator
  • 639 reacties
  • 15 september 2023

Ik heb je even een privébericht gestuurd, Bernard10a.


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 15 september 2023

@Robert B Er was inderdaad een pdf gedownload. Een fatsoenlijke melding had dit probleem voorkomen. Ik heb de pdf geprint en kan er morgen mee op reis.

Bedankt Robert B Ik hoop dat de NS de gebruikers interface gaat verbeteren.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30589 reacties
  • 15 september 2023
Bernard10a schreef:

@Robert BEr was inderdaad een pdf gedownload. Een fatsoenlijke melding had dit probleem voorkomen. Ik heb de pdf geprint en kan er morgen mee op reis.

Bedankt Robert B Ik hoop dat de NS de gebruikers interface gaat verbeteren.

Viel mij ook al op in Chrome (voor alle websites trouwens), de download statusbar is verdwenen dus een download (in dit geval een heel klein bestand) vindt op de achtergrond plaats.

Wat ook nog kan (als website) is om een pdf gewoon meteen in een nieuw tabblad te tonen met knoppen om (vanuit je browser) naar keuze te printen, opslaan… 

Zie bijv https://www.ns.nl/klantenservice/betalen/tarieven-consumenten.html met een knop die zo werkt.


Reageer