beantwoord

Topics die onterecht als beantwoord worden gemarkeerd


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi,

Het is mij diverse malen op het forum opgevallen dat topics ineens als beantwoord worden gemarkeerd, terwijl er nog uitzoekwerk loopt. Ik zie het ook gebeuren dat er ook totaal irrelevante reacties die de vraag niet beantwoorden als juiste antwoord worden gemarkeerd. Dat laatste heb ik nu gezien bij twee openstaande topics van mij.

Waarom is dit? Wordt het forum beoordeeld op gemarkeerde antwoorden/prestatie-indicatoren?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 6 April 2023, 12:16

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey VIRM

Bij het markeren van de beste antwoorden, wordt er altijd gekeken naar welk antwoord het beste antwoord geeft op de gestelde vraag. Daarnaast doen de moderators dit ook pas als een topic is ‘afgehandeld'. Mocht je nog niet wijzer worden uit het antwoord of mis je nog iets, dan ben je vrij om aanvullende vragen te stellen hoor! Dan kunnen die hopelijk ook snel van een antwoord worden voorzien.

Helaas is je antwoord nogal theoretisch van aard, en is de praktijk toch wat weerbarstiger. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat topics onterecht als beantwoord worden aangemerkt, en dat je daarna continu om updates moet zeuren. Worden jullie afgerekend op het aantal beantwoorde topics?

 

Jammer dat je geen verdere moeite neemt om te reageren. Het verschijnsel dat ik aankaart, treedt dus ook op in dit topic.
 

Hey VIRM

Bij het markeren van de beste antwoorden, wordt er altijd gekeken naar welk antwoord het beste antwoord geeft op de gestelde vraag. Daarnaast doen de moderators dit ook pas als een topic is ‘afgehandeld'. Mocht je nog niet wijzer worden uit het antwoord of mis je nog iets, dan ben je vrij om aanvullende vragen te stellen hoor! Dan kunnen die hopelijk ook snel van een antwoord worden voorzien.

Hoi ik haak even in. Is het niet handiger om in te stellen dat de TS (Topic Starter of vraagsteller) zelf kan instellen of een topic het “beantwoord” label krijgt? Dat voorkomt situaties zoals hier beschreven door VIRM. 

Worden jullie afgerekend op het aantal beantwoorde topics?

Moderators worden hier niet meer of minder van. Het doet niks.

Het is mij diverse malen op het forum opgevallen dat topics ineens als beantwoord worden gemarkeerd, terwijl er nog uitzoekwerk loopt.

Er wordt gemarkeerd op basis van de hoofdvraag in het gestelde topic. Mochten er daarna nog andere/aanvullende vragen bijkomen, dan kan dat daarnaast worden uitgezocht. Maar het antwoord op de hoofdvraag blijft dan staan. Kan je mij even een PB sturen met de topics waarvan je vindt dat dit het geval is?

Hoi ik haak even in. Is het niet handiger om in te stellen dat de TS (Topic Starter of vraagsteller) zelf kan instellen of een topic het “beantwoord” label krijgt? Dat voorkomt situaties zoals hier beschreven door VIRM. 

Ik snap het, echter blijft op die manier wel een hoop onbeantwoord liggen, dus dat is niet echt een optie. Niet alle Topic Starters zijn zo geïnvesteerd.

@Laura: er lopen nu twee topics van mij in het Reizen met een beperking-subforum als voorbeeld.
Mooiste van allemaal is natuurlijk het inmiddels opgeloste topic over Gtbv met OV Chip Plus. ;)
 

Ah oke, het gaat niet om "Pro-actieve communicatie lange afhandeltermijnen gtbv-claims bij NS International” toch? 

Zijn het deze?

  • Ter info: termijnen afhandeling geld terug bij vertraging bij NS International
  • Reisassistentie boeken in de app

 

 

Hoi ik haak even in. Is het niet handiger om in te stellen dat de TS (Topic Starter of vraagsteller) zelf kan instellen of een topic het “beantwoord” label krijgt? Dat voorkomt situaties zoals hier beschreven door VIRM. 

Ik snap het, echter blijft op die manier wel een hoop onbeantwoord liggen, dus dat is niet echt een optie. Niet alle Topic Starters zijn zo geïnvesteerd.

Dat is te begrijpen. Maar ik zie nu ook enkele topics waarvan gelijk de eerste reactie van een NS medewerker in het groen gemarkeerd is terwijl deze geen vraag beantwoord heeft, en de vraagstelling erna nog doorgaat. Dit maakt het beetje verwarrend. Ik begrijp het “onbeantwoord” wel. Desnoods een gulden middenweg dat de Moderators een x periode wachten met een topic als “beantwoord” markeren? Dan heeft de Topic Starter alsnog de kans om zelf aan te kunnen geven of deze beantwoord is. En wanneer het inactief blijft. dan pas de moderatoren het labelen. 

@Laura: ze gaan over boeken van reisassistentie in de app en het Whatsapp-nummer van reisassistentie.
 

En weer eentje, ditmaal over geleidelijnen. 

Reputatie 7

Dit is een hele straffe.Ik hoop toch echt niet, dat de vraagsteller het antwoord als ‘Beste Antwoord’ heeft gemarkeerd. 

Reputatie 4

Dit is een hele straffe.Ik hoop toch echt niet, dat de vraagsteller het antwoord als ‘Beste Antwoord’ heeft gemarkeerd. 

Ga je lekker?

Reageer