Skip to main content
beantwoord

Verzoek om onafhankelijke thema-instelling in de NS-app

  • 6 July 2024
  • 5 reacties
  • 127 Bekeken

Hoi,


Momenteel wordt het thema van de NS-app automatisch afgestemd op de thema-instellingen van de iPhone. Dit betekent dat als je iPhone op de witte modus staat, de NS-app ook in de witte modus verschijnt en vice versa voor de donkere modus. Bovendien wisselt de app automatisch van thema als dit in de iOS-instellingen is ingesteld. Hoewel deze functie handig kan zijn, brengt het voor sommige gebruikers ook nadelen met zich mee.


Ik wil graag de mogelijkheid hebben om de thema-instelling van de NS-app onafhankelijk van de iPhone-instellingen te configureren. Dit betekent dat ik de NS-app specifiek in de witte of donkere modus kan instellen, ongeacht de thema-instelling van mijn telefoon.


De constante veranderingen in het thema kunnen verwarrend zijn en mijn concentratie verstoren tijdens het plannen van mijn reis. Het is belangrijk voor mij om volledige focus te hebben zonder afleiding. Momenteel moet ik mijn iPhone-instellingen aanpassen om het gewenste thema in de NS-app te krijgen, wat onhandig en tijdrovend is. Ik zou graag de witte modus willen instellen voor de NS-app specifiek, zodat ik beter alert blijf tijdens het volgen en opstellen van mijn reisplan.


Ik stel voor om gebruikers de keuze te geven om het thema van de NS-app handmatig in te stellen op donker, wit, of te laten volgen volgens de telefooninstellingen. Dit zou de gebruiksvriendelijkheid en concentratie tijdens het gebruik van de app voor sommige aanzienlijk verbeteren.

 

Alvast bedankt voor de overweging van mijn suggestie.

5 reacties

Reputatie 5
Badge

Als je zelf een beetje handig bent met de shortcuts app, kun je zelf 2 automations bouwen:

  1. Als je de NS app opent ga van donkere naar lichte modus
  2. Als je de NS app verlaat, ga van lichte modus terug naar donker

(Of andersom).

 

Hoi neintje en welkom bij de NS Community!

 

De donkere modus is inderdaad een recente toevoeging aan de NS-app. Ik kan me voorstellen dat het onafhankelijk wijzigen van het thema wenselijk is. Ik zal je suggestie doorzetten naar de ontwikkelaars van de app!

Als je zelf een beetje handig bent met de shortcuts app, kun je zelf 2 automations bouwen:

  1. Als je de NS app opent ga van donkere naar lichte modus
  2. Als je de NS app verlaat, ga van lichte modus terug naar donker

(Of andersom).

 

Bedankt voor je suggestie!

Helaas lost dit het probleem niet op. Ik heb mijn iPhone instellingen op “Automatic” staan als “Appearance”.

In de Shortcuts-app voor het instellen van een Appearance heb je alleen de opties: Light en Dark, maar geen Automatic. Hierdoor zouden mijn iPhone instellingen qua Appearance niet meer kloppen bij het afsluiten van de NS-app. Het zal dus niet altijd werken.

Hoi neintje en welkom bij de NS Community!

 

De donkere modus is inderdaad een recente toevoeging aan de NS-app. Ik kan me voorstellen dat het onafhankelijk wijzigen van het thema wenselijk is. Ik zal je suggestie doorzetten naar de ontwikkelaars van de app!

Hey! Heel erg bedankt. Dat waardeer ik. Ik hoop dat zij het zullen implementeren en ik kijk er naar uit.

Badge +3

Welkom bij de NS Community @neintje!

Pff, wat een gedoe om dat in iOS fatsoenlijk werkend te krijgen https://ios.gadgethacks.com/how-to/always-use-dark-mode-light-mode-for-any-app-your-iphone-0384911 

Tenzij je het niet erg vindt dat je telefoon bij het sluiten van de app altijd terug gaat naar donkere modus (of op witte modus blijft) in plaats van ‘terug naar de vorige instelling’ (bijv. als je een dag-avond schema hebt). Edit: of ‘automatic’ dus.

Bij Android is het trouwens nog lastiger, want zelfs als je instelt dat de NS app geen donkere modus mag gebruiken doet hij dat toch! (althans bij mij) 😓

Maar de tip van @bryan is zeker handig als je alleen de NS app in witte modus wilt, en ik verwacht dat je het binnenkort in de app zelf wel kunt instellen want je bent zeker niet de enige met die wens.

Off-topic: donkere modus voor deze Community zou ook welkom zijn!

Reageer