Skip to main content
beantwoord

Waarom kunnen sommige posts niet meer gewijzigd worden?

Toon eerste bericht

53 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Koploper*
  • 2698 reacties
  • 6 maart 2025

Je zou natuurlijke ook prehistorisch kunnen doen en gewoon op het refresh knopje drukken in je web browser. (dat doe ik)

Maar ik neem aan dat dit niet optimaal is wil je als eerste een antwoord geven 🤣.

@Robert B heeft ook even alle super users wakker geschud 😃.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • 25183 reacties
  • 6 maart 2025

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

Fn? Functielock? 😂

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30313 reacties
  • 6 maart 2025
Thom schreef:

Fn? Functielock? 😂

Ja, dat die toets dus geen F5 doet maar de andere functie die erop staat (bij jou dus iets met je microfoon). Voor een ‘echte’ F5 (refresh) moet jij dan juist Fn+F5 doen maar Ctrl+R werkt ook.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Koploper*
  • 2698 reacties
  • 6 maart 2025

Als het goed is zit de FN-knop naast de linker CTRL-knop, de FN-lock kan daadwerkelijk overal zitten.

En zo is de NS forum getransformeerd in een tech support forum 😅.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30313 reacties
  • 6 maart 2025
Gorott schreef:

Als het goed is zit de FN-knop naast de linker CTRL-knop en de FN-lock kan daadwerkelijk overal zitten.

Ligt aan je toetsenbord, Fn zit bij mijn pc rechtsonder en voor Fn-lock heb ik geen toets op dit toetsenbord, maar op een andere wel en dan is het Fn+Esc (staat ook een slotje bij op de Esc toets).

Is persoonlijke voorkeur, als je liever wilt dat F1 je browser opent i.p.v. de help-functie en F2 je e-mail dan is dat natuurlijk prima. Of dat je met F9-F12 zonder Fn je mediaspeler kunt bedienen of zo 😅

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1733 reacties
  • 6 maart 2025
Robert B schreef:

Oeps, bovenstaande krijgen nu een mail dat ik ze genoemd heb… 

Geen zorgen, de mailfunctie is toch nog kapot. 😅

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16644 reacties
  • 6 maart 2025
JurgenH schreef:
Robert B schreef:

Oeps, bovenstaande krijgen nu een mail dat ik ze genoemd heb… 

Geen zorgen, de mailfunctie is toch nog kapot. 😅

Niet bij mij, al komen die maitjes  nog wel steeds in de spam.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30313 reacties
  • 6 maart 2025
Momo schreef:

Niet bij mij, al komen die maitjes  nog wel steeds in de spam.

Goh, nou vooruit dan maar. Gmail weigert (volkomen terecht) gewoon alle Community mails.
Heb mijn reactie maar even bewerkt 😅

Oeps, bovenstaande krijgen nu een ‘belletje’ melding (en misschien zelfs een e-mail) omdat ik ze genoemd heb… 

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13641 reacties
  • 6 maart 2025

@Robert B Geen mail…

En verder heb ik geen F5 op mijn telefoon.

• 0 reacties
  • 7 maart 2025

@Gorott, bedankt voor het starten van dit topic.

En verder iedereen bedankt tot zo ver, voor zijn/haar inzicht, inkijkje, historie en tips over dit in veel opzichten interessante topic. En vooral over de Community. 

Wat als eerste bij me opkwam was een variant op een beroemde/beruchte zin: All are equal but some are more equal than others.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • 25183 reacties
  • 7 maart 2025

Het is een prachtig citaat, en terecht beroemd. Knap gevonden door Orwell en het toont hoe creatief een mens met taal kan zijn. De betekenis echter lijkt me echter anders dan u hem nu hanteert.

De beperkte voordelen als superuser staan in geen enkele verhouding tot de geïnvesteerde tijd, geleverde prestatie en inzet. Ik heb er nog nooit aan gedacht de reactie van een superuser anders te waarderen dan van iemand die dat niet is. Daar zit geen verschil tussen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Koploper*
  • 2698 reacties
  • 7 maart 2025

Iedereen denkt er natuurlijk anders over, maar super users zijn 'super' geworden omdat ze veel vragen het beste beantwoorden en of veel kennis hebben.

Zo zijn een paar machinisten en conducteurs ook super user terwijl ze eigenlijk helemaal niet zoveel vragen beantwoorden als de super users aan de top. Ze hebben wel 'inside' informatie 😉.

Van super users kan je dus wel vaker betere antwoorden verwachten, maar ook super users weten niet alles.

Daarnaast zijn er ook genoeg niet super users die ook veel goede antwoorden geven en kennis hebben, dus het zegt inderdaad vrij weinig.

• 0 reacties
  • 7 maart 2025

Iedereen inverteert tijd als hij/zij hier een vraag stelt of reactie geeft. Ook de mensen die de moeite nemen om bijvoorbeeld een verlaten OV-fiets of ander defect te melden en daar soms ook nog een foto bij posten. Zonder die mensen en vraagstellers zou de Community erg saai zijn. 

Zelf heb ik de neiging om de reacties van SuperUsers juist wel hoog te waarderen. Het zijn immers mensen die deze titel (terecht) verdiend hebben en hebben ook veel (beste) antwoorden gegeven. 

Ook gewone Users hebben wel eens dat ze een post willen aanpassen, nadat het uur is verstreken. Zeker als het spamfilter deze eerst heeft onderschept en een moderator dat eerst moet fixen. Zelf inmiddels meerdere keren gehad. Dan is het uur meestal al verstreken en kun je dus niets meer aanpassen of toevoegen. Ook achterhaalde gegevens kun je dus niet aanpassen. Dan kun/moet je dus je een nieuwe reactie in het topic plaatsen, met eventueel een verwijzing naar je eerste reactie. 

Zoals de Community nu werkt, vind ik zelf niet prettig. Ik merk zelf wel degelijk, dat nieuwe vragen vertraagd worden getoond. Daar zit al verschil in of je wel of niet bent ingelogd. Maar ook als je wel ingelogd bent. SuperUser zal ik nooit worden. Zeker nu niet, na mijn misschien wat kritische uitingen in dit topic. Die ambitie heb ik ook niet. Wel zou ik ook graag de mogelijkheid hebben om langer dan een uur reacties aan te passen. En dat nieuwe vragen ook op hetzelfde moment aan iedereen worden getoond.

Gelukkig is het geen verplichting om op deze Community te zijn. Hoewel in mails heel vaak wel wordt verwezen naar de Community. En als je de pagina van de NS klantenservice opzoekt, staat Community zelfs als eerste vermeld. Dus vaak kun je er ook niet om heen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Koploper*
  • 2698 reacties
  • 7 maart 2025
Op een dag schreef:

Zoals de Community nu werkt, vind ik zelf niet prettig. Ik merk zelf wel degelijk, dat nieuwe vragen vertraagd worden getoond. Daar zit al verschil in of je wel of niet bent ingelogd. Maar ook als je wel ingelogd bent. SuperUser zal ik nooit worden. Zeker nu niet, na mijn misschien wat kritische uitingen in dit topic. Die ambitie heb ik ook niet. Wel zou ik ook graag de mogelijkheid hebben om langer dan een uur reacties aan te passen. En dat nieuwe vragen ook op hetzelfde moment aan iedereen worden getoond.

Ik denk dat het meer een kwestie van 'geluk' is, ik heb vaak scenario's gehad waar ik tegelijk met iemand (ook niet super users) antwoord gaf. al is het antwoord van de andere user misschien beter ik laat die van mij toch staan, want je weet maar nooit 😀.

Ik heb zelfs een situatie gehad waar ik precies dezelfde topic als een andere user opende en wij beiden besloten om onze topic te sluiten voor de andere topic, de moderator sloot die van mij alleen eerder. (Ik had dit probleem wel vaker met deze user. 🤣)

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • 25183 reacties
  • 7 maart 2025

Maar ook als je wel ingelogd bent. SuperUser zal ik nooit worden. Zeker nu niet, na mijn misschien wat kritische uitingen in dit topic.

Zo werkt het echt niet. De superusers zijn vaak het meest kritisch. Echt kritische mensen denken na. En dat stelt Klantenservice juist op prijs. U kunt prima superuser worden maar bedenk wel dat u het niet erg groot moet maken. De drie of vier voordelen die er zijn, zijn hier al benoemd. Het is echt niet zo bijzonder. Ik waardeer het wat langer nadien te kunnen aanpassen en gebruik dat om wat duidelijker en vollediger te kunnen zijn.

Als ​@Tochjo  en ik voor elk goed antwoord een euro zouden krijgen, konden we naar de Bahama’s. 😇

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2729 reacties
  • 7 maart 2025
Op een dag schreef:

Iedereen inverteert tijd

Dat zou ik graag kunnen :)

Op een dag schreef:

Zoals de Community nu werkt, vind ik zelf niet prettig. Ik merk zelf wel degelijk, dat nieuwe vragen vertraagd worden getoond.

Ik geloof niet dat dat aan je userstatus ligt. Berichten van nieuwe gebruikers komen inderdaad soms vertraagd door. Dat merk ik op de Eurail community ook, terwijl ik daar superuser ben. Misschien is daar iets extra's voor nodig, zoals goedkeuring door een moderator ofzo.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1733 reacties
  • 7 maart 2025
Thom schreef:

Als ​@Tochjo  en ik voor elk goed antwoord een euro zouden krijgen, konden we naar de Bahama’s. 😇

Niet alleen de aantallen goede antwoorden, maar ook de overige aantallen reacties (van beiden) zijn behoorlijk. En ook daar zitten ontzettend veel goede en voor velen waardevolle informatie tussen.

Het mooie aan een community als deze is dat dat er zo veel mensen zijn die hun vrije tijd “opofferen” (want dat is het toch wel een beetje) met als gezamenlijk doel: anderen weer op weg helpen. Superuser of niet.

Al zou het soms handig zijn als er wat meer directe lijntjes binnen NS met de community zouden zijn. Zoals de zeer waardevolle toevoegingen van machinisten en hc's en sinds recent natuurlijk (app developer) Sem. Al is het enkel om de context van zaken te begrijpen vanuit de beroepen zelf.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Koploper*
  • 2698 reacties
  • 7 maart 2025

Tegelijkertijd schrikken we die lijntjes binnen NS ook weer af door de overvloed aan negativiteit op de forum 🤔. 

Toch fijn dat een paar die afgeschrikt zijn nog af en toe zich laten zien. :)

Sem (een developer) is zeker een mooie toevoeging aan de community die we nodig hadden, misschien nog een web developer en dan zijn we rond.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Koploper*
  • 2698 reacties
  • 7 maart 2025

Een super user heeft z'n superkrachten misbruikt om het beste antwoord aan te passen terwijl het geen antwoord is op mijn originele vraag :(

😫

Grapjuh, grotendeels.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16644 reacties
  • 7 maart 2025
Gorott schreef:

Een super user heeft z'n superkrachten misbruikt om het beste antwoord aan te passen terwijl het geen antwoord is op mijn originele vraag :(

😫

Grapjuh, grotendeels.

Geen idee wat dat dan gedaan heeft, maar als je wilt kan ik zo weer een ander beste aantwoord voor je kiezen, zeg maar even welke. Dat kunnen we namelijk sinds kort ook en ik had begrepen dat de topic starter dat ook kan. 

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1733 reacties
  • 7 maart 2025

Dat beste antwoord wijzigen ben ik eens gaan testen in een oud topic van mij, en dat kan inderdaad:

In dit geval is ​@Tamzin de gelukkige. 😅

Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • 3118 reacties
  • 7 maart 2025

Ik was he-le-maal in de war net. Bedankt voor de opheldering, 😂

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1733 reacties
  • 7 maart 2025

Haha oeps... alle moderators weer op scherp 🤣

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Koploper*
  • 2698 reacties
  • 7 maart 2025
Momo schreef:
Gorott schreef:

😫

Grapjuh, grotendeels.

Geen idee wat dat dan gedaan heeft, maar als je wilt kan ik zo weer een ander beste aantwoord voor je kiezen, zeg maar even welke. Dat kunnen we namelijk sinds kort ook en ik had begrepen dat de topic starter dat ook kan. 

Jaa!!! Ik weet niet sinds wanneer, want eerst kon je maar één keer een antwoord als beste kiezen als topic starter, maar fijn dat het nu vaker kan 😅.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16644 reacties
  • 7 maart 2025

Dat is sinds een maand of 3. Sinds die tijd kunnen ook wij als superusers een beste antwoord verwijderen en/of ander beste antwoord kiezen. Geen idee of de gedachte erachter was dat superusers dit zouden moeten kunnen of de topic starter, maar mogelijk is dit met elkaar verbonden, dus als de ene het kan, kan de ander het ook. Voorheen was het nog wel eens zo dat de TS het niet eens was met het gekozen beste antwoord en kon dat niet zelf aanpassen, nu dus wel.