Beste NS,
Ik moet vaak vroeg op pad op weg naar mijn kantoor. Doorgaans tussen half 7 en 7 u 's ochtend arriveer ik na een - soms barre - fietstocht op station Dieren. Wat zal het zijn, nog slaperig, nahijgend van de fietstocht, hoe dan ook, soms afwezig gebeurt het mij dat ik in de trein naar Arnhem zit en mij opeens de schrik om het hart slaat.
Heb Ik Wel Ingechecked???
Onlangs in de trein, in gesprek met enkele medepasagiers, bleek dat ik niet de enige ben die dat wel eens overkomt. Wat wij, afwezige passagiers dan rest is hopen dat ook deze keer de conducteur in de achterste cabine blijft zitten en zodra we op het eerste overstapstation zijn rennen we naar een in/uitcheck paaltje. Om daar vaak vast te stellen dat we in onze afwezige staat wel degelijk hadden ingechecked. Dan gauw naar het opstapperron, daar weer inchecken en terwijl de fluit al klinkt stapoen we nog snel in.
Zou de app niet zo achterlopen met in/uitcheck-informatie, dan hoefde dit alles niet. Daarom wil ik de volgende suggestie in uw ideeënbus deponeren, beste NS.
Instaleer op elk perron een paaltje - één voor alle vervoerders - die de in/uitcheck-status van onze OV chipkaart, bankpas of telefoon laat zien.
Zoiets als in de supermarkt, zo'n scanner die alleen de prijs van een product toont.
Namens mijzelf en andere reizigers zou dat tot minder stress en een prettiger reiservaring kunnen leiden, op de vroege doordeweekse ochtend.
Dank voor uw aandacht,
Ik hoop op uw instemming,
Groet,
Rolf in de Trein