Skip to main content
beantwoord

uitcheck

Op 20nov 2024 Ben ik van Tilburg naar Arnhem gereisd en bij de verkeerde vervoerder uitgecheckt. Omdat het poortje opende is dat niet opgevallen. Maar bij de terugreis naar Tilburg ben ik daardoor niet uitgecheckt en moest ik 10euro betalen. Echter maakte ik gebruik van vrij reizen. Ik heb dat gemeld maar omdat het niet verwerkt was moest ik terug bellen. Dat heb ik pas in december gedaan en werd het afgekeurd. Ik vind het niet terecht en reageer alsnog. Nu kan de medewerker reizen niet meer zien van 2024 en is me geadviseerd te chatten. Allemaal erg omslachtig. Bijgaande de bijlage over de gemaakte reis.

Beste antwoord door Tochjo

U hebt in Arnhem wel bij de juiste vervoerder uitgecheckt, maar voor de terugreis niet bij de juiste vervoerder ingecheckt. Omdat u met een Keuzedag reisde, verwacht ik niet dat de verkeerde incheck (bij Arriva) u iets gekost heeft. Die check-in kunt u hier overigens niet zien, omdat bij reizen op saldo in Mijn NS alleen transacties bij NS zichtbaar zijn. In de reishistorie in Mijn OV-chip op www.ov-chipkaart.nl kunt u de transacties bij alle vervoerders zien.

Het bevreemdt me dat de medewerker deze reis niet kon zien en u naar de chat verwees. Hoe dan ook, dit is niet de chat, maar de community. Hier krijgt u reactie van andere reizigers en niet van een medewerker van NS. Om met een medewerker te chatten en uw tien euro terug te krijgen, drukt u op deze pagina op de knop Chat met NS.

Bekijk origineel

6 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 13136 reacties
  • Antwoord
  • 22 maart 2025

U hebt in Arnhem wel bij de juiste vervoerder uitgecheckt, maar voor de terugreis niet bij de juiste vervoerder ingecheckt. Omdat u met een Keuzedag reisde, verwacht ik niet dat de verkeerde incheck (bij Arriva) u iets gekost heeft. Die check-in kunt u hier overigens niet zien, omdat bij reizen op saldo in Mijn NS alleen transacties bij NS zichtbaar zijn. In de reishistorie in Mijn OV-chip op www.ov-chipkaart.nl kunt u de transacties bij alle vervoerders zien.

Het bevreemdt me dat de medewerker deze reis niet kon zien en u naar de chat verwees. Hoe dan ook, dit is niet de chat, maar de community. Hier krijgt u reactie van andere reizigers en niet van een medewerker van NS. Om met een medewerker te chatten en uw tien euro terug te krijgen, drukt u op deze pagina op de knop Chat met NS.

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9225 reacties
  • 22 maart 2025

Hallo AnnaE en welkom bij de NS Community,

Het is inderdaad vreemd dat mijn collega deze reis niet kon zien. Op de factuur die je via Mijn NS kan zien moet deze staan. Je kan het beste een chat starten via de pagina die Tochjo aangaf. Mijn collega's zullen dit dan voor je corrigeren.

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 13136 reacties
  • 22 maart 2025
Erryt NS schreef:

Op de factuur die je via Mijn NS kan zien moet deze staan.

Reizigers die Keuzedagen kunnen laden, krijgen weinig facturen met reizen erop.

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9225 reacties
  • 22 maart 2025

Dat was mij even ontgaan. Je kan dit het beste via www.uitcheckgemist.nl herstellen.

• Koploper****
  • 20334 reacties
  • 22 maart 2025
AnnaE schreef:

Op 20nov 2024 Ben ik van Tilburg naar Arnhem gereisd en bij de verkeerde vervoerder uitgecheckt. 

Als ik het goed heb kan dat niet en blokkeert het poortje dan met de mededeling dat u bijj de verkeerde vervoerder probeert uit te checken.

Uit de info die u hebt toegevoegd blijkt ook dat u in Arnhem op de terugreis hebt ingecheckt bij een rood poortje van Arriva/Breng.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29991 reacties
  • 23 maart 2025

Uitchecken bij een NS paaltje met een Arriva/Blauwnet/RRReis incheck lukt inderdaad niet op stations waar meerdere vervoerders rijden, maar op stations waar alleen NS rijdt lukt het wel. Poortjes gaan bij voldoende saldo ook gewoon open.

Met een Keuzedag en in de spits kost dat inderdaad 10 euro, maar die krijg je wel terug via de Klantenservice, want je reis van Arnhem naar Tilburg begon in de daluren.

De Klantenservice kan bij reizen op saldo volgens mij ook geen transacties bij andere vervoerders zien, dus dat moet dan via uitcheckgemist.nl maar is in dit geval niet nodig want de incheck met een Keuzedag bij Arriva kost niets.

Reageer