Voorheen kocht ik als het druk was een eerste klas kaartje in mijn app. Dat kan nu niet meer. De aardige conductrice vond dat ook maar vreemd. Maar goed. Netjes upgrade gekocht. En nu krijg een e-mailtje van de NS. Beste Bob, dat was dan 20 euro. Nou, via de machine is het veel goedkoper. Ik heb die app namelijk slechts voor 2 zaken.
Een: het inchecken van mijn racefiets
Twee: het kopen van een 1ste klas ticket als de treinen propvol zitten.
Nu geloof ik direct dat dit 30 dagen voor ingang gecommuniceerd is, maar ik houd er een beetje een naar gevoel aan over. En nee, die dat gevoel is niet afkomstig van een bezoekje aan de toiletten of de vertragingen. Dat kan ik wel hebben. Daar doe ik niet zo moeilijk over. Dat geld interesseert mij eerlijk gezegd ook niet zoveel, maar als ik geweten dat ik 20 euro extra moest betalen voor de dat kleine stukje, waarbij zelfs de stopcontacten ontbraken. Nou. Daar was het me eigenlijk ook om te doen.
Dus. Mag ik u vriendelijk verzoeken dat bedrag - maak er een tientje van - terug te storten, dan zorg ik dat ik een papieren kaartje extra haal. Voor het geval dat.
Ik vraag me oprecht af. Waarom die optie uit de app slopen? Enige mogelijkheid is automaat. Das lastig als het druk is en je de trein moet halen. Oh ja, ik stapte op in Den Haag Centraal. Wilde eruit in Schiphol, maar dacht kaartje is toch al betaald naar Amsterdam zuid. Dus daar stapte ik uit.
Alvast hartelijk dank voor het lezen en ik wacht uw reactie wel af.
Met vriendelijke groet,
Bob (RA) Bootsman
P.S. Sorry voor type-o in de titel