Skip to main content

Vanochtend pak ik de trein Tilburg-Breda. Beide stations hebben poortjes waar je met je OV-chipkaart in en uitcheckt hetgeen probleemloos verlopen is. In de trein gecontroleerd door de conducteur.

's avonds een mail: “Op 26 september 2024 is met de kaart **** **** **** een treinreis gemaakt zonder geldig reisrecht. Het correctietarief van € 50,00 brengen we op de volgende factuur in rekening.”

Klantenservice gebeld: bij het uitchecken zou iets niet kloppen. Advies: via ‘vergeten in- of uit te checken’ het regelen. Of wachten tot de factuur komt en daarna terugbellen…

Optie 1: ik ben niets vergeten, er is bij de NS iets mis gegaan.

Optie 2: ook niet aantrekkelijk: dan wordt er 50 euro afgeschreven en moet ik maar weer zien hoe die terug te krijgen.

Iemand die meegemaakt en advies hoe te handelen.

hartelijk dank!

Op 30 oktober j.l heb ik een treinreis gemaakt van Hoofddorp naar Amersfoort en terug. Ik ben zowel op de heen- als op de terugreis keurig in- en uitgecheckt. Toch krijg ik een boete van euro 50.

Ik ga daarmee niet akkoord.

Met vr groet,

Vincent Kuijvenhoven

Hoi MarinaJohanna,

Neem daarvoor contact op met de klanteNService. Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen uiteraard niet bij je gegevens.

Het zou kunnen komen door een verkeerde incheck in Amersfoort. Daar staan poortjes van zowel NS als Connexxion (inmiddels RRReis?) Het is belangrijk om altijd bij de juiste vervoerder in te checken.

Reageer